Uppgraderad på Hyatt

Diskussion i 'Övriga hotellkedjor' startad av 149@telia.com, 24 September 2014.

1. 149@telia.com

149@telia.com Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har just checkat in på Grand Hyatt Singapore.
    Uppgraderad som vanligt.
    Mycket trevlig personal i loungen samt goda
    viner och annat småtugg

FlyingErik gillar detta.
  2. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade deras Sunday Champagne brunch förra vintern. Free flow på Pommery, gick inte av för hackor:)

3. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar på Churchill Hyatt Regency..

4. Gus

Gus Medlem

hyatt.jpg Några reflektioner från Hyatt Regency Boston häromveckan: Frugan och jag besökte Boston som en del i vår Honeymoon 2.0. Jag är Hyatt diamond och har således fyra svituppgraderingar. Jag utnyttjade detta till att uppgradera oss till Lafayettesviten (lägsta möjliga kategori på svit) en vecka före ankomst.

Vid incheckningen lyckades jag efter en liten diskussion bli uppgraderad ett snäpp till Lafayettesviten med terrass. När vi kom till sviten låg det en uppdrucken red bull flaska på golvet (väl synlig i ett hörn) och en halväten kaka i den tommma (!) minibaren. Det fanns ingen handtvål (dock schampo och duschtvål) och det fanns bara handdukar och morgonrock för 1 person. I övrigt var sviten tipp topp ren! Varför städar man ett rum halvdant? Och jag trodde att hotellrum alltid gjordes i ordning för 2 personer? Annars blir det ju ett himla rännande att ställa i ordning om det visar sig att 2 personer vill checka in?

Som diamantmedlemmar fick vi välja mellan 1000 bonuspoäng eller en ostbricka och en flaska vin. Lätt val! :) Väldigt smaskens kan tilläggas!!! Frukosten var fantastisk, vi fick välja fritt från hela à la carte-menyn (fast damen vid incheckningen sa att vi endast kunde få frukostbuffén, men vi frågade igen på morgonen om vi kunde få à la carte istället, vilket gick bra). Vi åt en makalöst god lobster egg benedict.

Jag har reklamerat städningen nu i efterhand och fick 5000 poäng som kompensation. Mycket bra tycker jag, då jag betalade 7500 poäng samt 100 usd för sviten.

Concorde, FlyingErik och 149@telia.com gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!