Senaste nytt

Uppgraderad och glad - större och bättre än bokat och betalt

Homer

Medlem
Samtidigt skriver Hertz att uppgradering betyder större bilmodell. Eller menar Hertz större modell = större motormodell, större rattmodell, större bilnyckelmodell, större fälgmodell utan att själva bilen och dess utrymmen samtidigt är större?
Hyra bil - Boka hyrbil direkt på nätet | Hertz Biluthyrning
Visa bifogad bild 17609

"större" är något som Hertz i Sverige tryckt in efter nästa bilgrupp
På deras internationella siter står det ofta* , alltså bara nästa grupp utan att nämna något mer,
Stor motor, eller automat kan placera en bil i nästa grupp, specialbilar kan också vara placerade i en högre grupp, det Chrille beskriver är ett bra exempel.
Dessutom står det väl någonstans att man godkänner de fullständiga villkoren, vad står det där?
https://www.hertz.se/rentacar/reser...tes/rentalTerms.jsp?KEYWORD=LEGAL&EOAG=MHTT11

Om du googlar, hittar du massor av liknande diskussioner, t.ex. här
Hertz's Upgrade Policy...Define Upgrade - FlyerTalk Forums

Dessutom, på det du länkade till står det:
Bilmodeller kan variera inom en och samma bilgrupp vad gäller tillgänglighet och speciella attribut som passagerare och bagageutrymmen.


*
Or Similar - what does it mean?

The term 'Or Similar' indicates that the vehicle you rent may not be the exact make and model as the vehicle displayed, although it will be from the same car group, meaning that it will be comparable in size and performance to that vehicle.

The actual vehicle you rent will depend on the makes and models available at the time within the car group you request. If we are unable to provide a vehicle in your requested car group, we will provide a vehicle from the next available car group up at no extra charge.
 
Last edited:

marbe166

Medlem
Har haft två upgrades med Hertz på LPI i höst, fyra dygn V40 i september blev fyra dygn V60 istället, och tre dygn V70 Ecodrive (typ D2 manuell) i november blev tre dygn V70 D4 Aut. Tack och bock säger denne FlyingBlue Guld.
 
Lattjo! Jag är i Luleå nu. Bokade också V40 och erhöll en XC90 D5 AWD R-design. Fullspecad med RTI, taklucka etc.
Har ingen som helst status hos Hertz, utan jag tror helt enkelt inte man hade någon annan bil med automat som jag klickade i att jag ville ha. tob förmodligen är det samma bil, kan reg.numret ha börjat på NCC??
 

tob

Medlem
Lattjo! Jag är i Luleå nu. Bokade också V40 och erhöll en XC90 D5 AWD R-design. Fullspecad med RTI, taklucka etc.
Har ingen som helst status hos Hertz, utan jag tror helt enkelt inte man hade någon annan bil med automat som jag klickade i att jag ville ha. tob förmodligen är det samma bil, kan reg.numret ha börjat på NCC??

Nej vårt regnummer började på JWN (tack instagram där jag givetvis lagt en bild på bilen..) men var också fullspäckad med allt.
Jag såg minst en till XC90 på parkeringen när vi lämnade tillbaka den så de verkar ha några stycken. De blir kanske inte uthyrda så ofta så de får ge bort dem som upgrades istället..
 

FF#1

Medlem
Hade reserverat en A3 Sportback på Sixt Arlanda i går. Väl på plats frågade jag vänligt om en uppgradering var möjlig, de erbjöd en B klass...

Påtalade för den ansvariga på stationen att jag har ett platina kort och undrar varför jag inte får vettigare uppgraderingar?

Du hyr nog inte nog mycket var svaret, varpå jag berättade att jag faktiskt hyr rätt mycket... han tittade på skärmen och sa "oj då, det gör ju du" varpå en bunt nycklar lades på disken och jag valde en A4 Quattro avant istället. En trevlig bil.
 

Elberto

Medlem
Kedja: Hertz (Five Star Medlem)
Bokad genom: Hertz.de hemsida
Bokad klass: V60
Erhållen klass:
Erhållen bil: XC90
Uthyrande station: Idag på Hertz, ARN
 
Toppen