Uppgradera

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Jonasb23, 8 Mars 2016.

1. Jonasb23

Jonasb23 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan jag på något enkelt sätt uppgradera till business genom eurobonuspoäng innan resan med SAS? Har en USA biljett bokad genom Amex vouchern.

2. Hej och välkommen till BusinessClass, @Jonasb23!

Om det är bonusresor (jag tolkar "bokat med Amex voucher" som bonusresor), får man inte uppgradera med poäng.

3. jonten

jonten Medlem

4. Jonasb23

Jonasb23 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes de stämmer, tack för svaret.

5. Johanna

Johanna Medlem

Sant men jag har uppgraderat med poäng några gånger vid gaten eller servicedisken och det har gått bra så det är bara att fråga.

6. Jonasb23

Jonasb23 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige

7. Jonasb23

Jonasb23 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, ok då testar jag med det :)

8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och detta var på en resa som i grunden enbart var bokad på poäng? För mig har detta aldrig gått och de står i reglerna på SAS att det inte ska gå att göra heller.

Tips till @Jonasb23 är att kolla om de finns business award och boka om biljetten istället. Beroende på hur mycket poäng du har kan de va mer värt att till och betala 75 000 poäng (med 2-4-1 voucher) totalt för en First Class med Lufthansa till USA istället. Detta förutsätter att du reser ensam på bokningen vill säga.

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Johanna

Johanna Medlem

Japp det var det. Vet att det inte ska gå men jag har frågat och då har det gått. Men jag räknade inte med det.

10. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns som ett rejält nedköp då de går mycket mer poäng motsvarande vad en hel business class award kostar i poäng.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!