Uppgradera resklass för halva poängen?

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av RonnieK, 20 Januari 2014.

1. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag genomförde just en uppgradering av resklass via Finnairs webbformulär (för första gången). Resan är i ARN-HEL-BCN i juli. Döm om min förvåning då det kom följande bekräftelse snabbt via mail:

Har Finnair någon kampanj nu som jag missat (har hört att de haft det förra året)? Enligt tabellen ska det normalt kosta 10000 poäng:
    Uppgradera din reseklass med Finnair Plus-poäng - Finnair - Sverige

Tanken för oss var att lapa champagne på vägen ner men om det bara kostar 5000 poäng att upggradera så lär vi göra det på vägen hem också :)

1 person likes this.
  2. gusten

gusten Medlem

Inte ofta man får glada överraskningar. Grattis. Bara att tacka och ta emot. Och köra framför skynket på hemvägen oxå.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du vet vad du ger dig in på? Deras skumpa var bland den värsta smörja jag smakat. Hemkört vin och sodastreamer smakar bättre. Någon som har koll på vad den heter?

3 personer gillar detta.
  4. Jacob

Jacob Medlem

Eller så är det bara någon på deras medlemsservice som gjort fel, eftersom det är en manuell process (av egen erfarenhet).

Men det är väl bara att vara glad. :) Finnair har en av de trevligare businessclassprodukterna inom Europa, tycker i alla fall jag.

2 personer gillar detta.
  5. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker inte det är något fel på den (Joseph Perrier). Det har slunkit ner ett antal sådana flaskor tidigare.

1 person likes this.
  6. Jacob

Jacob Medlem

Joseph Perrier. Jag tycker den är helt OK, har druckit betydligt sämre, och de är duktiga på att hålla den kall ombord.

1 person likes this.
  7. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det är lite det jag undrar. Vill inte chansa att "slösa" 10000 poäng på att uppgradera hemresan då vi ända är fulla med Cava.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så var det ja.

Jag trodde först att det var min förkylning som spelade mig ett spratt, men det gick utmärkt att dricka nästan två flaskor LPGS dagen därpå, så den lär inte ha spelat in.

9. Jacob

Jacob Medlem

10. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra hittat! Lite jobbigt att man måste ha rätt land/språk för att se vissa erbjudanden.

Undrar dock vad som menas av "avgångspriskampanjen". Finns det några datum tro?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!