Uppgradera på China Southern

Diskussion i 'Skyteam' startad av MDM, 27 December 2012.

1. MDM

MDM Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan!

Precis genomfört AMS-PEK-BNE med CZ och det var väl en upplevelse i sig för någon som flyger så pass långt för första gången.

Vi ska även flyga med CZ hem BNE-CAN-CDG och min fråga är,
    Vilket är det lättaste sättet att köpa uppgradering från Ekonomi på någon av sträckorna förutsatt att det finns möjlighet till det?

Tack på förhand!
    /MDM

2. Jacob

Jacob Medlem

Vissa flygbolag erbjuder möjlighet att uppgradera på flygplatsen mot en fast avgift, det är framförallt populärt i Asien och USA. Om China Southern har detta vet jag inte.

Alternativen i övrigt är att betala mellanskillnaden till betald business class. Sedan finns eventuellt möjligheten att uppgradera med poäng, beroende på om du är medlem i något bonusprogram i Skyteam och har poäng sparade sedan tidigare.

3. Perra

Perra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kunde uppgradera China Southern på flygplatsen i PEK för resa till MNL, valde dock att avstå då priset var rätt saftigt. Om jag inte missminner mig helt så var det mellanskillnaden upp till business.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!