Uppgradera med Eurobonuspoäng hos annat flygbolag inom Star Alliance

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av BN1, 7 Oktober 2015.

1. BN1

BN1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar vara totalt omöjligt att uppgradera med SAS Eurobonuspoäng hos annat flygbolag inom Star Alliance. Trots att jag vet att det finns uppgraderingsbara platser och att jag har rätt klass att uppgradera från lyckas jag inte. Star Alliance SAUA-system verkar ha många buggar. Trots att man fått "confirmed" osv så går inte uppgraderingen igenom. SAS vägrar hjälpa till och ordna med uppgraderingen manuellt. Någon som har något tips hur man ska lyckas?

2. BN1

BN1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tips men tråden är lång och det blir därför svårt att hitta de konkreta tips jag vill ha. Dessutom har den några år på nacken.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har funkat bra för mig ett par gånger på Lufthansa via SAS-sidan

4. BN1

BN1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Canadien. Jag har försökt med Air China och det har varit helt kört. SAS har skyllt på SAUA och/eller Air China.

5. Bara för förtydligande, på vilken rutt och från vilken bokningsklass till vilken kabinklass?

6. BN1

BN1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Dr. Miles. Uppgradering från W till Z från Arlanda till Peking.

7. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick direkt igenom en uppgradering på SAS hemsida från bokningsklass Z till First hos ANA (Narita-New York). Uppgraderingen gjordes ca 6 månader innan flygning.

8. BN1

BN1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej bossefin. Det verkar vara SAUA mot Air China som strular då.

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen till Businessclass @BN1 - trevligt att du är här.

Jag har själv använt *A-upgrades med SAS ett par gånger och det är ett mindre h-vete att fylla i hela formuläret. Däremot har det alltid fungerat prickfritt när jag gjort det korrekt och det funnits plats.

Min fråga är, har du kontrollerat att det finns platser tillgängliga för uppgradering de datum du ska resa? Vilket datum gäller det och vilken flight?

Att tråden har några år på nacken behöver inte vara dåligt. Det är snarare ett tecken på att det inte hänt så mycket på den här fronten utan att det fungerar ungefär så som tidigare...

FCT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!