Uppgradera med EuroBonus på Lufthansa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Andreas Palmgren, 4 Mars 2015.

1. Andreas Palmgren

Andreas Palmgren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Jag ska flyga Göteborg-Frankfurt-New York/New York-Dûsseldorf-Göteborg 23-27 april, och jag har bara flugit till USA med SAS tidigare och har uppgraderat mig alla gånger vid gaten utan problem. Denna gången tänkte jag göra det när jag flyger med Lufthansa, vet ngn hur många EuroBonus poäng det kostar för Economy Plus respektive Business?

Tack på förhand.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såvida du inte har en biljett i de högsta bokningsklasserna Y eller B så kan man tyvärr inte uppgradera med EuroBonus poäng på Lufthansa.

3. jonten

jonten Medlem

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan tyvärr inte uppgradera med EuroBonus-poäng till premium economy. För att kunna uppgradera från economy till business måste biljetten vara bokad i klass Y eller B (dyra klasser).

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Däremot kan du undersöka "myOffer" tjänsten där man kan bjuda på uppgradering.

6. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag hade "fel" bokningsklass fick jag trots att jag var Senator, och det fanns bokningsbara bonusplatser i C, inte använda min M&M e-voucer för en uppgradering.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eco->Business är "billigare" på Lufthansa än på SAS när man använder EuroBonus-poäng (35,000 vs 40,000), men man måste som sagt ha en full-fare economy i botten för att kunna ansöka.

8. Andreas Palmgren

Andreas Palmgren Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Vad innebär "myOffer"?

9. SAS404

SAS404 Medlem

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet om man kan uppgradera från Premium Eco (E/G) till Business på Lufthansa med EuroBonus-poäng? Isåfall samma pris som från Y/B?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!