Senaste nytt

Uppgradera med AVIOS

agehall

Medlem
Alla WT+-biljetter ska vara uppgraderingsbara, så jag ser ingen anledning till varför du inte skulle få samma pris då, förutom ifall det inte finns plats och de istället vill sälja dig en CW-biljett med rabatt. Har du kollat att det finns platser som du kan uppgradera till?
 

Magino

Medlem
Alla WT+-biljetter ska vara uppgraderingsbara, så jag ser ingen anledning till varför du inte skulle få samma pris då, förutom ifall det inte finns plats och de istället vill sälja dig en CW-biljett med rabatt. Har du kollat att det finns platser som du kan uppgradera till?

Kan det ha att göra med att avgifterna blir högre i LHR då man reser i CW vs WT+?
 

Xilan

Medlem
Inte så mycket högre, iaf inte ifall man inte gör en stopover.

@Xilan - vilka datum pratar vi om?

Angående min resa är det lite oklart än så länge. Vi kan bli så många som 6 personer totalt, alla släkt, med lite olika möjlighet till och intresse av att åka business. Därför var en vild tanke att låta alla boka WT+ och sedan kunde jag stå för avios-uppgradering. Det var dock bara aktuellt om det skulle stanna på 20 000 avios per pers.
Avresa blir troligtvis i mitten av januari. Har ej något mer exakt än så just nu. Jag är på rekar-stadiet.

Går det att uppgradera endast det långa benet tro?
 

Xilan

Medlem
Ja.. Men 6 stolar från WT+ till CW innebär att det måste finnas 6 bonusplatser lediga på sträckan..

Så är det ju, men det har jag sett på ett antal datum. London - Accra verkar inte lika eftertraktat som London - Miami om man säger så.
Låt oss säga att det slutar med att vi blir 6 personer som åker och vi hittar datum med tillräckligt antal bonusplatser. Då skulle det alltså gå att boka WT+ och jag skulle kunna uppgradera sällskapet mellan LHR-ACC-LHR för 120 000 (6*20 000) avios. Är det korrekt uppfattat?

Hmm.. finns det nåt annat kul man kan göra för dessa avios? :(
Det behöver inte sägas men jag skulle räkna med extra fina julklappar i flera år framöver.
 

Xilan

Medlem
Förlåt, men det tog stop här för mig :) Ebolavirus? Epidemi? Fråga @agehall om han vill med. Ohört förtjust i Afrika vet jag..

I teorin ja på frågan..

Tackar för svaren i alla fall. Det är mycket som återstår innan det är bekräftat att vi ska åka öht. Ebola är absolut en anledning bland flera att inte ligga lite lågt med västafrika just nu.

Agehall har jag redan räknat in, men han får boka själv tänkte jag.
 
Toppen