Senaste nytt

Uppgradera med AVIOS

agehall

Medlem
Eller, för den delen, regga ditt resande på min firma! ;)

Man behöver ha minst två resenärer för att få vara med i OnBusiness, men den andra resenären behöver bara resa en gång, så det är oftast inget stort problem...
 

Alf

Medlem
Jag har också anslutit min firma i OnBusiness men jag har inte klart hur jag använder poängen. Om jag använder mina ordinarie Avios på mitt BA konto, kan jag då också lägga till de poängen jag har på OnBusiness på samma resa?
 

doc

Medlem
Jag har också anslutit min firma i OnBusiness men jag har inte klart hur jag använder poängen. Om jag använder mina ordinarie Avios på mitt BA konto, kan jag då också lägga till de poängen jag har på OnBusiness på samma resa?

Nej, däremot tror jag du kan göra tvärt om, det vill säga uppgradera en resa bokad med OB-poäng med Avios. Man kan enbart använda OB-poäng direkt när man bokar, så antingen bokar man en resa med OB-poäng eller så köper man en resa och uppgraderar resan direkt vid köpet med OB-poäng. Uppgradering med OB-poäng kan alltså inte göras i efterhand.
 

agehall

Medlem
OB-poängen är mer som "pengar". Man köper helt enkelt resor för dem. Det finns ingen anledning att inte samla dessa då de kan komma till användning någon gång i framtiden MEN det finns en stor skillnad mot tex SAS Credits: Man tjänar varken Avios eller TP på resor man bokat med OB-poäng! Så jag kommer iaf att tänka mig för innan jag bokar resor med dem.
 

kristerj

Medlem
Att använda OB-poäng för uppgradering av köpt biljett är oftast mindre förmånligt, då den köpta biljetten måste bokas i en "dyr" bokningsklass. Bästa användningen av OB-poäng, enligt min mening, är om du med kort varsel vill åka i långt i business eller first. Platstillgången på OB-biljetter är i allmänhet mycket bra.
 

agehall

Medlem
Det har jag helt missat. Å andra sidan får man ju inte ihop OB-poäng jättefort, så jag har inte undersökt hur man kan spendera dem så noga.
 

Dr. Miles

Expert
Det har jag helt missat. Å andra sidan får man ju inte ihop OB-poäng jättefort, så jag har inte undersökt hur man kan spendera dem så noga.
Ja, det krävs en hel del BA on Business poäng för uppgradering.
Varför kostar det så mycket poäng för uppgradering från World Traveller Plus till Club World? När man uppgraderar med avios krävs det vara 0,5 x avios. :confused:

Screenshot20140529_1.png
British Airways - On Business - Reward flight upgrade points
 
Toppen