Senaste nytt

Uppgradera med Avios - "we have encountered a problem"?

minatoku

Medlem
Hej allesammans,
Försöker att uppgradera en kommande BA flygning med avios via BAs hemsida under "Manage My Bookings", men när jag väljer "Uppgradera detta flyg med BA Miles" så dyker en popup upp som förklarar att
Sorry, we have encountered a problem. Please call your local British Airways office to change this booking.

Alla legs på flygningen ger detta och om jag väljer att uppgradera med pengar får jag samma meddelande...

Har någon annan sett något liknande? Fungerar uppgradering via webben alls? Kanske att jag flyger ut från Japan som ställer till det?
 

agehall

Medlem
Alla legs på flygningen ger detta och om jag väljer att uppgradera med pengar får jag samma meddelande...

Jag får intrycket av att du har mer än två sektorer på din bokning? Jag vill minnas att det är så illa att om man har connections så funkar det inte att uppgradera via MMB. Homer eller någon annan som säkert gjort detta kan säkert ge bättre svar. Allt jag vet är att när jag testade så fick jag samma problem. Orkade aldrig ringa, men tydligen ska det inte vara några problem att göra uppgraderingen via telefon.
 

minatoku

Medlem
Kan det verkligen vara så illa att det inte går att uppgradera [via internet] om man har en connection...? Det hade jag inte förväntat mig men det skulle förklara saken. Då får jag slå en signal till BA med andra ord, stort tack!
 

doc

Medlem
Kan det verkligen vara så illa att det inte går att uppgradera [via internet] om man har en connection...? Det hade jag inte förväntat mig men det skulle förklara saken. Då får jag slå en signal till BA med andra ord, stort tack!

Det brukar fungera med connection, men inte om man har bokat en del som är code share eller om biljetten är en open jaw. Är det en genomgående tur och retur med enbart BA-metall borde det fungera. Annars måste man ringa. Brukar aldrig vara problem att ringa om man kollat tillgängligheten på awardbiljetter på samma flight först.
 
Last edited:

minatoku

Medlem
Det är faktiskt BA hela vägen, så lite skumt är det. Men hur som helst, ringde precis BAEC och det var inga problem att uppgradera :D
LHR-NRT från WT+ till CW för 15 000 avios, inte alls illa!
 

agehall

Medlem
Ah, tack Doc. Det var nog det som ställde till det, för jag hade både open-jaw och QF-flighter i min bokning.

Tycker det är lite trist att MMB inte funkar - hur svårt kan det vara att bara titta på de sektorer som är möjliga att uppgradera?
 

doc

Medlem
Ah, tack Doc. Det var nog det som ställde till det, för jag hade både open-jaw och QF-flighter i min bokning.

Tycker det är lite trist att MMB inte funkar - hur svårt kan det vara att bara titta på de sektorer som är möjliga att uppgradera?

Jag instämmer. Jag brukar ha problem också om jag bokat en biljett hos ba som multi-city även om det är en tur och retur och bara fyra segment. Det är något jag måste göra om jag vill åka ARN-LHR/LGW-MCO. Den går aldrig ändra via MMB, så visst finns det mycket konstigheter i systemet. Dock tycker jag att det funkar bra för det mesta och att tjänsten successivt faktiskt blir bättre och bättre.
 

JensE

Medlem
Dom här buggarna har ju funnits ett tag nu och är uselt att de inte fixas.

En annan bugg som jag brukar få är när jag uppgraderar en sektor så blir alla andra flighter ineligble. Löses med ett telefonsamtal men så irriterande.
 

Storsteffe

Medlem
Det finns en "dold" förmån som(troligtvis är en bugg) med att uppgradera en sträcka också, frågan är om man törs nämna den här....
 
Toppen