Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa Premium eco till Business med Eurobonuspoäng

VAA717

Medlem
Hejsan alla flyggurun,

Jag har en resa bokad till nästa vecka i LH:s Premium eco sträckan FRA-EZE som jag gärna skulle vilja uppgradera till Business med Eurobonuspoäng. Enligt all info på SAS sidor så är det bara möjligt att uppgradera Eco-->Business och Business-->First, PE nämns ej överhuvudtaget. Biljetten är i bokningsklass E och denna nämns ej heller i listan över kvalificerade bokningsklasser inom Eco.

Via Miles&More är det möjligt och även via nåt annat *A FFP jag kollade så jag är lite förvånad om det faktiskt inte går med Eurobonus. Är det någon som vet mer eller har erfarenhet av detta?

Tack på förhand!
 

Canadien

Medlem
E-klass har tidigare gått att uppgradera online på SAS hemsida med EB-poäng. Jag gjorde det senast i Oktober vill jag minnas. Priset är samma som Ekonomi->Business d v s 35,000 poäng enkel.

Det måste förstås finnas platser i Business tillgängliga för award upgrade. Det kan du se om du gör en sökning på Uniteds hemsida och letar efter bonusresor för poäng, om det finns platser i Business Saver så bör du kunna klicka igenom en uppgradering på SAS sida.
 

VAA717

Medlem
E-klass har tidigare gått att uppgradera online på SAS hemsida med EB-poäng. Jag gjorde det senast i Oktober vill jag minnas. Priset är samma som Ekonomi->Business d v s 35,000 poäng enkel.

Det måste förstås finnas platser i Business tillgängliga för award upgrade. Det kan du se om du gör en sökning på Uniteds hemsida och letar efter bonusresor för poäng, om det finns platser i Business Saver så bör du kunna klicka igenom en uppgradering på SAS sida.

Tack för snabbt svar! Enligt Uppgradering Star Alliance - SAS så nämns Sydamerika på två ställen, delvis 35k poäng men även 40k poäng som gäller för Europa - Sydamerika men det är alltså 35k som gäller då? Du menar då att fastän bokningsklassen E inte nämns så går det även att uppgradera den ändå? Får kanske ta å lägga in en request till SAS då.
 

VAA717

Medlem
En liten follow-up på denna. Valde att uppgradera returen för 40k EB-poäng då ja även har en 2-timmars flygning inom Sydamerika före den också men lät utresan ligga kvar i PE. Frågade när jag kom till loungen vad det skulle kosta att uppgradera med cash och då var priset 690€ så jag tackade nej. Döm om min förvåning när ja fick en op-up till C vid boarding från loungen i FRA. Det blir alltså business båda vägarna. Vackert så och tack till LH!
 

Canadien

Medlem
Kul att det gick vägen. Var det 40k alltså från E-klass till Business för Sydamerika? I en av SAS tabeller står det ju Nord- central- och Sydamerika 35000 poäng?
 

VAA717

Medlem
Kul att det gick vägen. Var det 40k alltså från E-klass till Business för Sydamerika? I en av SAS tabeller står det ju Nord- central- och Sydamerika 35000 poäng?

Det stämmer, 40k. Om du går in på SAS sidor på engelska så står det klart. Dom har gjort ett misstag i den svenska versionen och listat Sydamerika två gånger.
 

Canadien

Medlem
Det stämmer, 40k. Om du går in på SAS sidor på engelska så står det klart. Dom har gjort ett misstag i den svenska versionen och listat Sydamerika två gånger.
Ok. Ingen här som försökt med andra klasser än E-klass? Vore bra att veta om även N och G (tror jag det är som är premium ekonomi) funkar att uppgradera med Eurobonuspoäng.
 
Toppen