Uppgradera Lufthansa och Swiss med Eurobonuspoäng

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Matsson, 21 April 2013.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta denna nybörjarfråga,men jag hittar inte aktuell info i någon tråd.
    Jag antar att det är omöjligt att med 65000 EBpoäng uppgradera Lufthansa LX från Z till F, men vilken bokningsklass krävs i biz med Lufthansa LX och vad kostar den att köpa t.ex FRA-BKK. Hur bokar jag denna högre klass på Lufthansa hemsida?

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Denna fråga bör flyttas till SAS forum eftersom du vill uppgradera via EuroBonus.

För Lufthansa och LX gäller att biljetten måste vara i klass C, D eller J. Priserna för revenue tickets skiljer sig men prisvärdast är nog att köpa LX D-klass från ARN via ZRH till BKK. Runt 22.000 SEK? Senator brukar ha koll på dessa priser.

För att boka specifika bokningsklasser rekommenderas att ringa direkt till flygbolagets telefonförsäljning.

Edit: http://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/

Last edited: 21 April 2013
  3. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ringt både SAS oc Swiss samt fått info.
    Föreslår att tråd flyttas eller stängs.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föreslår att du delar med dig av den info du fått från SAS respektive LX. På så vis kan övriga icke insatta ta del av din nyvunna kunskap.

1 person likes this.
  5. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Självklart; info som följer:
    Enligt swiss kostar C klass 27000 ARN-ZRH-BKK, samt 32000 om vi router även viaFRA och FCT.
    Enligt SAS kan dom skicka request om upgrade och jag själv även via hemsidan. Antar att C är avbokningsbar ifall upgrade ej går igenom.
    P klass i sommar kostar 13500, vilket är ovanligt billigt men dock gör skillnaden till F via upgrade större,
    Enligt swiss fanns inget pris 22000 de datum i juli jag föreslog.
    Konstaterar att J,C,Dklass följt av upgrade med EBpoäng är ett prisvärt sätt att resa F med LX.samt även testa FCT.

6. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde igen, D fanns andra julidatum pris 24500 SEK.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!