Senaste nytt

Uppgradera Lufthansa från Premium Economy (class-E) till business?

Canadien

Medlem
Är det business saver? Eller business everyday?

Är det ens bekräftat att E klass ska gå? Kan varit så att @Canadien hade tur och det egentligen inte ska gå med E?
Jag har som sagt inte gjort det sedan September, men innan dess ett antal gånger. De kan ju stoppat möjligheten. Det har aldrig stått på SAS sida att det ska gå med E-klass, men det har fungerat. E-klass är uppgraderingsbar med Miles&More, så det kan ju varit en glitch att andra program kunde göra det också.

Prova igen med onlineformuläret är mitt tips, får du inget felmeddelande som är i text? bara Error 500?
 

Canadien

Medlem
För mitt flyg (FRA - DEN, 26 mars) finns det nu awardstolar i Business på United, men jag får fortfarande felmeddelandet.

Jag ringde SAS igår efter att jag såg tillgängligheten på United, men den kundtjänst operatör var helt omedveten om Star Alliance-uppgraderingar och sa bara att jag skulle behöva använda SAS plusgrade tjänst. -.-
Jag ser inga I-klass på direktflyget FRA-DEN när jag söker på varken ExpertFlyer eller United.
 

Entraider

Ny medlem
Jag ser inga I-klass på direktflyget FRA-DEN när jag söker på varken ExpertFlyer eller United.
Jag kan se I-klass på United igen. Har inte ExpertFlyer. Men uppgradering på nätet fungerar fortfarande inte. Kan SAS göra Star Alliance uppgraderingar via telefon? Båda call agents sa nej, men här låter det att det beror på call agenten man får?
 

Canadien

Medlem
Jag kan se I-klass på United igen. Har inte ExpertFlyer. Men uppgradering på nätet fungerar fortfarande inte. Kan SAS göra Star Alliance uppgraderingar via telefon? Båda call agents sa nej, men här låter det att det beror på call agenten man får?

Jag har aldrig försökt annat än online. Är biljetten ren Lufthansa, ingen code share? Har du fyllt i namn likadant som i bokningen?

Finns det ingen text efter -500 error?
 

Entraider

Ny medlem
Jag har aldrig försökt annat än online. Är biljetten ren Lufthansa, ingen code share? Har du fyllt i namn likadant som i bokningen?

Finns det ingen text efter -500 error?
Ingen code share för den del som jag vill uppgradera.

Det är text som jag får:
Uppgradering kan för tillfället inte genomföras. Försök senare. (-500)
 

Canadien

Medlem
Ingen code share för den del som jag vill uppgradera.

Det är text som jag får:
Uppgradering kan för tillfället inte genomföras. Försök senare. (-500)

ok, dem där texten har jag också fått när det inte finns I-klass. Om jag försökt uppgradera en biljett som när i fel klass står det istället något i stil med "Biljetten uppfyller inte kraven för uppgradering eller ngt liknande"

Prova igen med annan browser eller dator om det fortfarande finns I-klass.

Jag ser dock inga platser den 26e på Uniteds sida
 

Entraider

Ny medlem
ok, dem där texten har jag också fått när det inte finns I-klass. Om jag försökt uppgradera en biljett som när i fel klass står det istället något i stil med "Biljetten uppfyller inte kraven för uppgradering eller ngt liknande"

Prova igen med annan browser eller dator om det fortfarande finns I-klass.

Jag ser dock inga platser den 26e på Uniteds sida
Konstig, nu ser jag inte awardstolar längre heller.
Men tack för hjälpen! Jag kommer att fortsätta kolla och försöka med en annan browser.
 

Canadien

Medlem
Konstig, nu ser jag inte awardstolar längre heller.
Men tack för hjälpen! Jag kommer att fortsätta kolla och försöka med en annan browser.
United kan ju fluktuera lite ibland, är inte realtid heller det som visas där. Bara att ligga på låset. Sätt en alert på Expertflyer så får du mail när det öppnas upp
 

Canadien

Medlem
Kan återigen bekräfta att det går bra att uppgradera Lufthansa Premium E-klass till Business med Eurobonus via SAS onlinetjänst om det finns awards tillgängliga.

Min biljett var bokad direkt med LH över telefon.
 
Toppen