Uppgradera Lufthansa från Premium Economy (class-E) till business?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Reine, 30 November 2017.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    24h innan

Uppgradering Star Alliance | SAS

2. Reine

Reine Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poängintjäningen antar jag beräknas efter original bokningsklass?

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja. E ger 150%.

Använder du däremot Lufthansas bid Upgrade så får du poäng för uppgraderad klass vilket blir i Business P-klass som bara ger 100%... Inte helt logiskt.

Reine gillar detta.
  4. Entraider

Entraider Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger Lufthansa FRA - DEN i Lufthansa Premium Economy med bokningsklass E i slutet av mars.
    Är det möjligt att uppgradera med Eurobonus-poäng till Business? Enligt SAS webbplats är det endast möjlig att uppgradera från Y och B, men United och Krysflyer tillåter till exempel en uppgradering från E.
    Jag försökte via SAS webbplats men det ger mig bara ett fel -500.

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast i Spetember lyckades jag. Det måste finnas lediga awardstolar för att kunna uppgradera.

Kolla på united.com ifall det finns Business saver tillgängligt som award. Om det inte finns så får du kolla igen längre fram.

Om man har biljett som inte är uppgraderingsbar så brukar det bli ett felmeddelande i SAS uppgraderingstjänst som säger ngt i stil med "bokningsklassen inte möjlig att upppgradera"

Entraider gillar detta.
  6. Marcus_Johansson

Marcus_Johansson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också en flygning i E-klass i Mars med Lufthansa (FRA-IAD). Jag får också samma "-500" felmeddelande när jag försöker uppgradera den via Eurobonussidan. Det finns möjlighet att uppgradera den via "miles & more"-sidan men i övrigt verkar det svårt. SAS-GOLD svarar att E-klass inte går men uppenbarligen ska det gå och det verkar som att Austrian Airlines (E-klass) från 6:e Mars nu går att uppgradera med poäng via SAS. Har frågat SAS om varför det är så.

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilket datum? Finns det I-klass tillgängligt på den flighten?

8. Entraider

Entraider Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mitt flyg (FRA - DEN, 26 mars) finns det nu awardstolar i Business på United, men jag får fortfarande felmeddelandet.

Jag ringde SAS igår efter att jag såg tillgängligheten på United, men den kundtjänst operatör var helt omedveten om Star Alliance-uppgraderingar och sa bara att jag skulle behöva använda SAS plusgrade tjänst. -.-

9. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det business saver? Eller business everyday?

Är det ens bekräftat att E klass ska gå? Kan varit så att @Canadien hade tur och det egentligen inte ska gå med E?

10. Entraider

Entraider Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Business saver

När jag ringde SAS för två veckor sedan, så lät det att det var möjligt så länge det fanns platser.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!