Senaste nytt

Uppgradera low economy med Lufthansa?

mry

Medlem
54 000 M&M poäng kostar 300 000 club carlsson poäng och det är typ 4 hotelnätter för mindre än 1000 kr per natt samt kanske 10 000 kr till pga deras kampanjer och att jag får 50% extra då jag har gold elite efter att jag matchat det med EBG. så typ 15000 inklusive 20 hotellnätter kanske...
 

agehall

Medlem
Du får inte 300k CC poäng på 4 hotellnätter, iaf inte om du inte bor på extremt dyra hotell. Jag bor ofta på hotell som kostar $400+/natt och jag kom upp i dryga 200k på ett år.
 

mry

Medlem
Det är ju 200 000 för fyra hotellnätter nu om man har två kort då de har 50 000 rep 44 000 poäng extra per natt. sen har jag bott där ett antal nätter till när det var poäng gånger 3 erbjudandet.

Nu skrev jag väl 20 nätter och inte 4 som du skrev men det är möjligt :)
 

Senator

Moderator
mry, jag tror än hur du vrider och vänder på det så är det ingen bra sätt att använda M&M poäng på när en uppgradering är 50t per riktning och bonusresan t/r är 105t miles i affärsklass. Lägg till att intjäningen på resan kanske bara är 25% så är det usel valuta för milesen.

Jag blåste 2 x 50t miles spontant från IAD-FRA med en C till F uppgradering. Det var ingen bra deal, och jag delvis ångrar att jag gjorde det, men man fyller bara 40år en gång :cool: M&M miles är dålig valuta när det gäller uppgraderingar överlags.

Om du vill transferera till M&M hade jag hellre använt detta på "sista minuten" resor i affärsklass i Europa. En resa som plötsligen skall göras och kostar 10,000kr än hur man vrider på det. Då kan man plocka ut en bonusresa för 25t miles i affärsklass. Eller en resa i affärsklass till Nordamerika som kostar 105t miles i affärsklass och du kan kombinera alla bolag, samt ha stopover.
 

mry

Medlem
Jag bokar nog hotell i radisson för poängen istället i usa, det är nog bra valuta för poängen när man kan få hotell för 15000 poäng per natt dit vi ska...
 

agehall

Medlem
Du kan även hoppas på att US Dividend kör en ny kampanj med 50% bonus på överföringar från hotellprogram. Jag flyttade 270k till dem när den hade det senast och det gav nästan 70k poäng hos dem. Dessa är rätt bra att ha om man vill boka bonusresor i framtiden...
 
Toppen