Senaste nytt

Uppgradera gamla AmEx SAS Premium

Beherit

Medlem
Förra året nån gång fick jag ett erbjudande att uppgradera mitt AmEx SAS Premium till något av de nyare AmEx SAS korten som är kreditkort istället för betalkort.

Jag vet att det inte längre går att nyteckna de äldre AmEx SAS betalkorten. Men vet nån om det går
 

Beherit

Medlem
Forumet tyckte det skulle posta mitt inlägg när jag tryckte enter. Nåja, kompletterar sista meningen:

...vet nån om det går att för oss som har de äldre betalkorten uppgradera till Elite som betalkort från Premium? Eller tvingas man i det läget ta de nyare Elite kreditkortet?
 

Berglund

Medlem
Vill du byta kort, så blir det kreditkort. Än så länge låter Amex de gamla betalkorten finnas kvar och förnyas men en vacker dag får du nog räkna med att de försvinner helt.

Man börjar med att stänga nyteckningen. Sedan låter man alla som frivilligt vill gå över göra det, genom ”lock och pock” om att det skulle vara en ”enhancement/uppgradering”. Därefter kommer det säkert något erbjudande om halv- eller ingen årsavgift första året om man går över, för att få in de som tvekar. Därefter blir det slutligen tvång/stängning av de gamla betalkorten en vacker dag. Men Amex vill förstås inte förlora fler kunder än nödvändigt, de gör nog allt för att få in så många som möjligt på någon sorts frivillig väg först.
 
Toppen