Uppgradera från Premium Eco till Business.

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Johannes, 11 Augusti 2015.

1. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Har bokat Lufthansa för familjen över jul/nyår till Phuket (HKT) flyger följande:
    GOT-FRA ( bokad i Y)
    FRA-SIN (Singapore) i PE klass N
    SIN-HKT (Silk air) i Y

Nu skulle jag vilja ge mig på att uppdatera med Eurobonus-poäng, men ingen av PE klasserna verkar finnas på award charten, SAS kundservice fattar ingenting, var ni några goda råd om detta alls går? Vi är 4 pers och det är naturligtvis sträckan FRA-SIN som är intressant att uppgradera. Är EBD och frun EBS

Tacksam för idéer.

Gus gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är tyvärr enkelt - det går inte som det är just nu.

Johannes gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testa att göra en MyOffer med lufthansa men det kan bli dyrt om det går

Johannes gillar detta.
  4. KristoferS

KristoferS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EuroBonus är tyvärr skit...om du inte ska boka en resa mellan Flen och Drammen 2017 eller dylikt.

Johannes gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det vill jag inte hålla med om. Det är rätt vanligt att det krävs vissa (rätt höga) bokningsklasser om man ska uppgradera med poäng/miles från annat program än det som hör till operating carrier inom Star Alliance.

Johannes gillar detta.
  6. KristoferS

KristoferS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i EuroBonus i många år. Tillslut orkade jag inte med hur dåligt det funkade.
    Idag trivs jag bra som senator hos Lufthansa.

Men jag kanske stal tråden där. Hoppas det funkar bra för dig.

Johannes gillar detta.
  7. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men va fasen, det går ju från Y, jag ser N som en högre klass, myOffers är as-dyrt... Nä EuroBonus funkar bra, det är bra värde att ta ut 10 000 GOT-KRN... Jaja åka PE med Lufthansa är nog bättre än Tui som vi flög senast till Phuket...

Vad krävs för att kunna uppdatera med miles and more, skulle ju kunna styr om höstens resor från EuroBonus, dock är de alla i SAS plus....

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det lite OT men jag vet inte om jag tycker M&M är så mycket bättre här - de vill ju ha 65k miles enkel väg för en upgrade från N.

Johannes gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet är att N nog är en låg bokningsklass i PE. Då smäller Y högre...

Vad jag kan se är det 65k. Se http://www.miles-and-more.com/mediapool/PDF/62/media_1655707562.PDF och Miles & More - Premium Economy Upgrades bei Lufthanas .

Johannes gillar detta.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittade lite i ExpertFlyer och den där fare:n är konstig. Routingreglerna säger premium economy men biljettreglerna säger class of service economy. EF listar den som economy.

Johannes gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!