Uppgradera Europa flight

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tigerwulf, 20 September 2013.

1. Tigerwulf

Tigerwulf Medlem

Har vid ett flertal tillfällen uppgraderat interkontinentala flighter, men nu skall jag flyga till Malaga imorgon med en kompis som bokat en överaskningsresa.. Han har tyvärr bokat GO i klass U, och då tänkte jag jag överraska honom med att uppgradera oss till plus, det är ju trots allt en 4 timmars resa..
    Men jag kan inte hitta på sas hemsida hur det skall gå till, att kunna boka innan incheckning..
    Tar tacksamt emot råd om någon vet hur jag skall gå tillväga.

EBG sedan 1998, dvs 15år på raken utan blivit erbjuden varken pandion eller Gold for life.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då jag antar att ni båda kommer in på loungen, så köp en sallad från vagnen till honom istället för att använda poängen till en uppgradering. Tror inte att han kommer bli speciellt imponerad av SAS Plus…

1 person likes this.
  3. Tigerwulf

Tigerwulf Medlem

Handlar mer om att slippa rad 32 i värsta fall, och inte behöva ta fram kortet och betala för allt dricka.
    Självklart kommer vi in i loungen , har dessutom dubbla PP via HB Platinum och AMEX platinum, så helgarderat för hemresan.
    Det vara bara att jag vart så konfunderad att det inte fanns någon uppgift hur uppgradera i EU. Beskrivs ju detaljerat både om SAS och Optitown vid interkontinentala resor. Antingen så ser jag inte eller så borde SAS förbättra informationen på hemsidan.
    Men det är kanske så att ingen tycker det är värt det för enbart "gratis" serveringsvagn.
    Men då jag dessutom har ca 70.000 poäng som går ut vid årskiftet men har agenda fullbokad med resor och liten möjlighet att trycka en ytterligare resa, tänkte jag att detta kunde vara ett ypperligt tillfälle att inte tappa fler poäng, och dessutom kunna dricka
    lite gratis cava.

4. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS erbjuder inte uppgraderingar förutom på interkontinentala linjer. Som EBG kan du ju välja plats redan vid bokning och även om flyget går i morgon kanske det finns en del hyggliga platser kvar. Och de 70 000 poängen räcker trots allt till några pavor mousserande (och muffins!).

5. Tigerwulf

Tigerwulf Medlem

Det gick förut , och då kostade det 10.000 enkel resa. Fast då var det från economy till business.

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, var inte det från Economy Extra till Business (därav ett mycket tveksamt värde).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!