Senaste nytt

Uppgradera ditt Eurobonus Silver till Guld på två tur & returresor!

GOTATH

Medlem
Är det någon här som kommer göra två resor den 12e bara för en god chans att kvalificera sig för EBG? Som någon räknade ut 5.400 SEK.

Jag funderar starkt på det. Men jag vill ha det bekräftat att det är samma villkor som en vanlig kvalificering först, dvs det gäller nästkommande period också.

Funderat på det. Men vet inte om det är värt det då jag redan är guld på A3 vid den tiden. Känns "onödigt" med två guldkort från samma allians:)
 

majer

Medlem
Är det någon här som kommer göra två resor den 12e bara för en god chans att kvalificera sig för EBG? Som någon räknade ut 5.400 SEK.
Behöver man ha flugit sträckan alls tidigare? Om inte funderar jag på det, jag har nog aldrig flugit ARN - GOT eller ARN - MMX och registrerat EB-poäng.
 

Frostice

Medlem
Jag blev också lite sugen men frågan är hur stor chans man har att vara bland dom 100 första om man åker den 12 och 13e januari istället för 2 ToR den 12e. Känns ju lite meningslöst att slänga ut 5500 kr o missa det.. men tiden får utvisa:)
 

Zoogian

Medlem
Hej, en sak att tänka på gällande två resor samma dag, jag gjorde detta 2004 (tror jag det var) där de hade en kampanj om antalet sträckor.

då hade jag via internet bokat två T/R GOT-ARN samma dag, men för att helt sonika bli stoppad när jag kom och skulle ta andra turen, för systemet hade "automatiskt" bokat av den resan och betalat tillbaka pengarna... för enligt systemet tolkade de det som ett fel....

dagen efter hade jag två resor till bokade, så då fick de manuellt gå in och spärra resa två så den inte togs bort..

ja, värt att tänka på, för vem i normala fall reser två ggr på samma dag.. ;)

om man redan är EBG då? kvalificerar man sig för nästa period? (verkar ju inte så... står ju bara om du är silver, eller om du skaffar ett EB kort...)

rätt troligt att flygen 12 jan blir fulla....

och det där med frekvent resande, det verkar ju bara som att det är ett sätt att locka de som reser där, men det framgår ju inte att du MÅSTE resa där idag.. utan det räcker du gör det 2 ggr 12 jan... eller?
 
Last edited:
Toppen