Senaste nytt

Uppgradera ditt Eurobonus Silver till Guld på två tur & returresor!

Homer

Medlem
Du kan bli EBG utan att flyga SK.
.
jomen inte utan att flyga *A, LH gjorde förvisso en status match men det krävdes väl att man skulle flyga en eller flera sträckor?
FB är såvitt jag vet de enda som gjort en status match utan att man alls varit tvungen att flyga med alliansen.

Hursomhelst är det två sidor av samma mynt, både FB och EB försöker locka mer kunder till dåliga lojalitetsprogram genom att erbjuda status enkelt.
 

Roger J

Medlem
I det här fallet känns det mer som att de försöker uppnå ett specifikt mål; att locka över frekventa inrikesresenärer från Malmö Aviation?
 

agehall

Medlem
Jag tyckte också att det här kändes som att de ville ge bort en massa EBG. Det som hjälper upp situationen och gör det OK enligt mig, är att det bara är 100 EBG som finns i potten. Det är ju inte speciellt många.
 

Homer

Medlem
Om det är 300 som anmäler sig så kommer om jag förstått rätt 200 att bli utan guldkort även om de köper två tur & returresor i flex, full flex.
Så de räknar väl att få in en massa pengar som de annars inte skulle få utan att behöva ge något tillbaka.
 

jth

Medlem
Intressant, frågan är hur fort man måste göra dessa resor för att i praktiken ha en chans. Jag skulle nog tro att man får köra bägge resorna fram och tillbaka på dagen den 12e Januari. Då borde man ha en hyfsad möjlighet. Det vore ju trots allt surt att köpa 2 st flex och sedan inte få guld.

Priset för 1 flex är 2700 så för 5400 kr så "har man en chans".

Dessutom, någon som kan säga om man får guld nästa kvalificeringsperiod eller gäller det bara för den innevarande perioden? I så fall blir man ju ändå bara guld i 2 månader för min del, vilket skulle göra det ganska ointressant.
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Det måste ju räknas som en normal kvalificering, det vill säga att det avser din nästa period (men du uppgraderas resterande tid av innevarande period också).
 

Jonas C

Medlem
Det hade ju vart intressant om de kunde matcha mot SJ Prio också, iaf med tanke på att vintern snart är kommen, tågförseningarna är ett faktum och många frustrerade resenärer som kommer svära på att aldrig ta tåget till Gbg igen. Ett lukrativt kundsegment som mycket lätt skulle kunna vinnas över.

Tåget är ju trots allt en storkonkurrent till flyget på dessa sträckor ;)
 

Patrik

Medlem
Är det någon här som kommer göra två resor den 12e bara för en god chans att kvalificera sig för EBG? Som någon räknade ut 5.400 SEK.
 

Bringman

Medlem
Det hade ju vart intressant om de kunde matcha mot SJ Prio också, iaf med tanke på att vintern snart är kommen, tågförseningarna är ett faktum och många frustrerade resenärer som kommer svära på att aldrig ta tåget till Gbg igen. Ett lukrativt kundsegment som mycket lätt skulle kunna vinnas över.

Tåget är ju trots allt en storkonkurrent till flyget på dessa sträckor ;)
Jag tror de även matchar mot SJ prio, de skriver annat reseföretag.
Dig som är medlem i motsvarande lojalitetsprogram hos ett annat reseföretag och har motsvarighet till SAS EuroBonus guldkort hos detta reseföretag samt ett frekvent resande mellan Stockholm-Göteborg eller Malmö.
 

jth

Medlem
Är det någon här som kommer göra två resor den 12e bara för en god chans att kvalificera sig för EBG? Som någon räknade ut 5.400 SEK.

Jag funderar starkt på det. Men jag vill ha det bekräftat att det är samma villkor som en vanlig kvalificering först, dvs det gäller nästkommande period också.
 
Toppen