Senaste nytt

Uppgradera BA flight med avios med resebyrå bokad resa

så då blir det hela än mer frustrerande. Lösningen är inte att boka själv, blir för mkt logistik för samtliga inblandande & jag kan inte separera ut mig ifrån resepolicy som jag sätter för resten av bolaget. Känns lite fel att alla skall göra så & VD gör på annat sätt. Blir liksom fel signal!

Jag är inte en sådan poängjunkie. Har mer än nog poäng på BA för att inte tala om SAS, så det är fel incitament.
 

agehall

Medlem
Nu hjälper det dig inte här men om du själv har inflytande över resepolicy, så kan du ju alltid förbättra för framtiden. Att ge medarbetare möjlighet att boka var som helst är ju bara en fördel om du frågar mig...
 
Ialla fall löste det sig så att jag satt i CW. Så tack BA för att Ni löste problemet, men ack så svårt det var innan vi fick det löst. Har fortfarande ingen aning om anledningarna till att det är så svårt med biljetter bokade genom resebyrå? Någon som har svar på det?
 

Dr. Miles

Expert
Ialla fall löste det sig så att jag satt i CW. Så tack BA för att Ni löste problemet, men ack så svårt det var innan vi fick det löst. Har fortfarande ingen aning om anledningarna till att det är så svårt med biljetter bokade genom resebyrå? Någon som har svar på det?

Homer postade så här i en annan tråd.

http://www.businessclass.se/forum/b...0-ggl-bekraeftade-foermaner-3.html#post175694

Dessutom finns det ett trick där man köper biljetten från en resebyrå och de ordnar uppgradering samtidigt.
Hur exakt det fungerar är jag inte insatt i, här är två länkar med instruktioner för resebyrån, Doktorn Concorde eller Senatorn vet kanske hur man går tillväga.
British Airways Travel Trade Online - Exec Club GUFT
British Airways Trade Support - Gold Upgrade for Two
 
Känns inte riktigt som min fråga har blivit besvarad eller som om det egentligen hör hemma i denna tråden eftersom den också hade en fråga om cash upgrade & inte ara Avios.
Ialla fall så skall jag resa tillbaka idag & jag har samma problem igen! Hoppas dock på att det skall vara möjligt att köpa mig en uppgradering på hemresan ikväll med BA768.
Vi får helt enkelt se hur det slutar, worst case så sitter jag i WT+, så jag överlever.
 

Storsteffe

Medlem
Jag undrade lite runt det här, har bokat via en resebyrå på BA nån enstaka gång och då har jag fått flexibla biljetter betydligt billigare
pris än om jag skulle ha bokat själv, dock bara på flexibla biljetter. Kan det ha att göra med avtalen som resebyrån har och att det kanske blir problem med uppgraderingar pga typen av biljett?
 
Toppen