Senaste nytt

Uppdatering av EBD-prefixet på gång

Jacob

Medlem
En liten fågel viskade till mig att det nu inte är långt kvar till uppdateringen sker av EBD-prefixet i alla system, vilket även innebär att mark och kabinpersonal kommer kunna se vilka som är EBD.

Uppdateringen ligger hos Star Alliance och Amadeus (där det tydligen är ganska lång kötid på större uppdateringar, vilket är huvudanledningen till att det tagit så långt tid att få det fixat, alla 27 medlemsbolag måste ju uppdatera så de vet att EBD finns). Det är lite upp till dom vilken dag den praktiska uppdateringen görs men det ska tydligen inte vara långt borta nu.

Hoppas kunna få en indikation på när det görs, om det kommer innan ferien. Men om inte annat lär vi väl se det på EuroBonussidorna.
 
Titta titta här!
Screenshot 2015-06-24 09.19.01.png


Samma info när man bokar numer!

samt i bekräftelsemailen!
Screenshot 2015-06-24 09.20.45.png
 

mha321

Medlem
På tiden!
(men intressant att de blandat ebd och ebg i bekräftelsen. Men det fixas nog snart det med)
 

Jacob

Medlem
Sen om det HAR det är en annan fråga, eller om den Skandinaviska Jante-mentaliteten tar över..
Jag vet inte exakt vad de tänkt men jag tror inte de släpar sig igenom allt detta (som både tar tid och kostar pengar för SAS) utan att ha tänkt något.

Däremot är väl frågan vad man realistiskt klarar av när det gäller recognition ombord, exempelvis på flygningar inom Skandinavien/norra Europa med en flygtid på 45-90 minuter och med tre i kabinbesättningen som ska hinna med allt det normala. Men med EBD i systemen innebär det i alla fall att man på teknisk väg kommer högre i alla prioritetslistor, exempelvis när det gäller väntelista eller uppgraderingar.
 
Toppen