Senaste nytt

Uppdaterade T&C för IHG

Kris

Medlem
Fick precis detta i min inbox

We’ve made a change. Effective 1 January 2017, members must book directly through IHG® (IHG.com, IHG® App, IHG® brand sites, corporate travel sites, Central Reservations, or Hotel direct) and not through other travel booking sites in order to take full advantage of the benefits that come with an IHG® Rewards Club membership. Why? We want to give you the best travel experience—from start to finish—every time. And we can only do that when you book with us directly.

Take a look at what you can get through booking directly with IHG®:
• Your Rate* – a special rate that’s just for members
• Points that you can earn, track and redeem for rewarding experiences
• Personalised rewards and offers to help you make the most of every stay
• Reward Nights with no blackout dates
• Complimentary upgrades are always a nice surprise


Jag kanske kommer ihåg fel, men har det inte alltid varit ett "krav" att man skall boka direkt från IHG för att få poäng etc? Fast i realiteten har det funkat ändå. Lite störigt om man inte får något för biztravel som bokas genom resebyrå... Eller det är kanske bara typen hotels.com etc som åsyftas. Någon som vet/har en bra gissning?
 

palmen

Moderator
Nope man har kunnat få sina förmåner om man bokar via 3e part men man får inte poäng.
Jag har nyttjat det själv i Las vegas där jag via Hotwire kunde konstatera att Venetian (som är kopplade till IHG gruppen) var ett av hotellen och priset var mer än 1000 kronor billigare för en natt. Var en no brainer att boka genom Hotwire då, mailade dock hotellet först och frågade om man kunde få samma rate men de nekade.
 

Kris

Medlem
Nope man har kunnat få sina förmåner om man bokar via 3e part men man får inte poäng.
Cool. Jag har massvis med stays bokade via resebyrå de senaste åren som jag fått både förmåner och poäng för. Det var därför jag funderade.

Rättar mig själv... resebyrå i mitt fall kanske bokförs som "corporate travel sites" i detta fall. Well, då är det väl ingen större förändring förutom Hotwire use case, hotels.com etc.
 
Last edited:
Toppen