Senaste nytt

Uppdaterad sida hos Swedavia avseende avgångar/ankomster

AABack2ARN

Medlem
Avgångstiderna har väl alltid visats? Det som ändrats och fortfarande inte fungerar är att se verklig tid för flyg som avgick (eller ankom) för mer än 6 timmar sedan:

Image-1.png


En annan intressant (!) sak är att man nu visar beräknad ankomsttid på minutnivå mot att alltid varit avrundat till 5-minuters intervall tidigare.

Och klåparna kan dessutom inte hantera flyg som startar en dag tidigare så i morse hade inga Atlantflyg ankommit. Men tittade man på gårdagens ankommande flyg så var just de utskrivna med verklig ankomstid.

De som beställt och testat sidan har verkligen inte gjort ett bra jobb. Någonstans. Överhuvudtaget. Alls. Men alla är väl upptagna i arbetet med att lista ut nya sätt att skapa affärsyta...

Om någon tycker att jag ska skaffa mig ett liv? Förstår inte vad ni pratar om... ;)
 

AABack2ARN

Medlem
@Brandforce: inte ännu i en förhoppning att de själva skulle inse hur dåligt sidan fungerar. Men eftersom de ändringar som görs bara gör sidan sämre har jag fått förnyad lust att höra av mig till dem. Samtidigt är jag lite nyfiken på hur mycket fel de kan göra innan de rättar till informationen.

Intressant att det verkar vara Arlanda och Landvetter som fått den nya sidan medan Bromma har kvar den gamla.
 

011430121

Medlem
Jag träffade en informationsansvarig från Swedavia igår och ställde fråga om detta, jag har märk att det fungerar som på den gamla tiden igen sedan några dagar, han så att det var något inkörningsproblem efter någon uppdatering och att det skall fungera ”som vanlig”
 

AABack2ARN

Medlem
Nu visas verklig tid för avgångar äldre än 6 timmar och för gårdagen så ur det perspektivet har något (positivt) hänt. Däremot kan jag fortfarande irritera mig på detta med att det är "rullande" text som växlar mellan "Startat xx:xx" och "Utgång stängd". Jag tror de flesta fattar att om planet startat är utgången stängd...

Jag fick för övrigt aldrig svar på mitt mail till dem men kanske gjorde det delvis nytta.

Men du får gärna prata lite mer din kontakt på Swedavia och fråga om han tycker sidan fungerar bra ;) Kanske bemödar jag med att maila igen :)
 
Toppen