Senaste nytt

UPPDATERAD INFO 19:43 MÅNDAG: Problem att visa Nya och Dagens inlägg

Joakim

Medlem
Jag kollade på Bussinessclass.co.uk och där är det en otrolig massa apoteksannonser i forumet.
Verkar vara dussintals per minut. Jag tycker att jag märkt av en ökning av skräppost ang "apotek" till min mejl dom senaste dagarna.
Kan detta ha ett samband?
 

palmen

Moderator
Jag kollade på Bussinessclass.co.uk och där är det en otrolig massa apoteksannonser i forumet.
Verkar vara dussintals per minut. Jag tycker att jag märkt av en ökning av skräppost ang "apotek" till min mejl dom senaste dagarna.
Kan detta ha ett samband?
Tror inte det har något samband, liknande saker dyker upp även här på svenska sidan även om det inte är lika frekvent, här syns det dock så vi kan ta bort det. UK Forumet är vi inte inne på och det verkar ju ha eskalerat en hel del där.

EDIT: Var in och tittade och det har onekligen eskalerat senaste veckorna. Huruvida det har påverkan eller inte har jag ingen aning om.
 

palmen

Moderator
Jag kollade på Bussinessclass.co.uk och där är det en otrolig massa apoteksannonser i forumet.
Verkar vara dussintals per minut. Jag tycker att jag märkt av en ökning av skräppost ang "apotek" till min mejl dom senaste dagarna.
Kan detta ha ett samband?
Det kanske finns ett samband. Både UK och se forumet lär vara samma plattform och databas. Kanske bara kan returnera X trådar och då det är total flooding i UK så blir det nästan alla träffar och bara ett fåtal svenska trådar som kom med i sökningen.

Har bett dom titta på detta i alla fall.
 

johansch

Medlem
Har inte ni moderatorer nån kontaktkanal mot BC´s tekniker och utvecklare av forumet?

Du verkar förutsätta

a) att ägarna av BC bryr sig lika mycket om forumet som sina kampanjer och reklamplaceringar

b) att det finns någon utvecklare/tekniker knuten till forumets drift.

Den här incidenten visar för mig väldigt mycket på operativ ignorans. Det här tyder knappast på en långsiktig investering. De har väl tänkt sig att forumtrafiken + den organiska googletrafiken ska den dem en väldigt fin payback utan att de ska behöva böka med jobbiga saker.
 

palmen

Moderator
Du verkar förutsätta

a) att ägarna av BC bryr sig lika mycket om forumet som sina kampanjer och reklamplaceringar

b) att det finns någon utvecklare/tekniker knuten till forumets drift.

Den här incidenten visar för mig väldigt mycket på operativ ignorans. Det här tyder knappast på en långsiktig investering. De har väl tänkt sig att forumtrafiken + den organiska googletrafiken ska den dem en väldigt fin payback utan att de ska behöva böka med jobbiga saker.
Läste du vad jag skrev några inlägg högre upp? Vi har kontaktvägar till ägare och redaktion både via telefon, mail och externa chatprogram. Detta rapporterades som sagt i torsdags kväll och tror nog de flesta trodde att det var något tillfälligt och rapporterades först senare på fredagen och de flesta hade slutat jobba då. Otur att det skedde vid den tidpunkten, och att det inte kunnat lösas ännu idag.

Verkar som om man hittat något fel nu i alla fall men att det troligtvis inte är åtgärdat förrän imorgon.
Vi får alla ta en lugn måndagskväll och umgås med familj och vänner istället, eller kanske jobba in lite flex-timmar eller vad som nu passar bäst.
 

palmen

Moderator
UPDATE
Fick precis det bekräftat att det är spam-attacken mot UK-delen som med största sannolikhet är grundorsaken till problemet och att man räknar med att det är åtgärdat imorgon förmiddag.

Tack @Joakim för din analys som verkar visa sig stämma (även om jag själv var skeptisk tills jag tänkt lite mer på det).

//Moderatorteamet och Jason
 
Toppen