Senaste nytt

Upp till 20% rabatt med Lufthansa, Studentkortet

Genereras samma bokningsklass även med studentrabatten? Tänkte om det var så väl att de köra SAS-stilen med bokningsklass med 100%:p Bra intjäning till ORD isf...

Via DUS är billigast (som vanligt?) bifogar så ni kan se:

Skärmavbild 2013-05-02 kl. 21.12.21.png

/G
 

Attachments

  • Skärmavbild 2013-05-02 kl. 21.12.19.png
    Skärmavbild 2013-05-02 kl. 21.12.19.png
    157,4 KB · Visningar: 673

Jonas C

Medlem
Ungdomspris i Business till HKG: 23207 SEK. Lägsta pris: 16958 SEK. Vilket skräp!

Till Berlin i September kostar är ungdomsrabatten 2kr billigare än ordinarie lägsta pris på Economy. (892 vs 894).
 
Last edited:
Ungdomspris i Business till HKG: 23207 SEK. Lägsta pris: 16958 SEK. Vilket skräp!

Till Berlin i September kostar är ungdomsrabatten 2kr billigare än ordinarie lägsta pris på Economy. (892 vs 894).

Då var det ju helt värdelöst. Hade hoppats på bra pris till ORD eftersom jag ska dit i höst.

/G
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan var ju avbokningsreglerna väldigt bra, så 892kr för en full-flex (nästan) biljett till Berlin är ett kap.
 

AxelB

Medlem
Känns som att det kan vara värt att kolla iaf, men inga revolutionerande priser. Men SAS kan nog erbjuda bättre ungdomspriser inom europa!
 

Dr. Miles

Expert
Jag bokade en Lufthansa biljett åt min bekantas son (21 år) genom denna länk och koden i somras och han avbokade resan.
Problemet är att han inte fick hela pengarna tillbaka som det stod i biljettregeln utan bara ca 370 SEK av ca 1.500 SEK biljetten kostade. Det ser ut som återbetalning fungerar inte som det ska.

Så här texten ut när man bokar biljetten genom denna länk.
Lufthansa skrev:
Fare Conditions and Baggage Rules for Your Special Eco Flex

Changes

"Your Special Eco Flex" ticket is changeable free of charge, as long as the originally booked class is still available. Otherwise, the difference to the next higher available fare will be charged.

This fare is only valid if the flights are taken in the booked sequence. Otherwise the fare will be recalculated based on the actual flight routing.

Cancellation

"Your Special Eco Flex" ticket is fully refundable. In case of partial use, only the residual amount will be refunded.
 
Toppen