Senaste nytt

Upgrades & status match med Virgin Atlantic Flying Club Gold, någon som vet?

Alx

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av VS Flying Club Gold? Jag vet att man får tillgång till Virgins coola lounger, upgrades på Heathrow express m.m. men hur lätt/svårt är det att få free upgrades på flyget? Tar också tacksamt emot tips på vilka bolag som eventuellt kör status match med Virgin. Jag reser så sällan från London. Fick min guldstatus utan att ha rest med dom så jag kan inte påvisa något frekvent resande med Virgin, har förstått att visa bolag kräver detta vid status matchning...
 

Concorde

Founding Member
FC Gold ökar chansen till upgrades. Man brukar få 4 vouchers för First Class upgrade på HEX som Gold. Gällande Status Match är det sällan utanför UK och då i formen av företags promotions; dvs. man erbjuder t.ex. Barclays anställda med BA Gold ett VS Gold i samband med att ram avtal förhandlas. Virgin Atlantic flyger enbart långdistans, men har sammarbete med SQ samt interlinar med SAS.

Att hitta poängstolar på VS är inte lätt. Jag skrapade ihop en hyffsad summa Flying Club poäng under en period 2007 när jag flög dom regelbundet i Premium Economy. Minns att jag köpte tre T/R LHR-ARN på SAS med Virgin poäng. 20,000 per resa.

Testa dom för att uppleva The Clubhouse på LHR T3. Du kan ju flyga Economy och ända komma in där :)
 

Alx

Medlem
Tack! Jag antog att det inte skulle gå att köra statusmatchning, de verkar vara ett perifiert flygbolag. Men OK loungerna är schyssta och ökad chans till upgrade är ju bättre än ingen :)

Jag fick fem first class vouchers till HEX samt fem till GEX, men den läggs väl ner snart, eller har jag missuppfattat det hela?
 
Toppen