Senaste nytt

Upgraderingstilbud via lodtrækning med SAS

AABack2ARN

Medlem
Nä, men det finns en risk/chans att platserna som går att få för poäng då redan är slut.

Om jag räknar rätt finns det nu 5 sätt att uppgradera sig på SAS

OptionTown för pengar
Uppgradering för EB-poäng på SAS-flyg
Uppgradering vid gate för EB-poäng
Uppgraderingen enligt ovan (dock enbart för utvalda passagerare)
Star Alliance - uppgradering men enbart ur vissa bokningsklasser, dock öppna för alla

Visst är det bra med valmöjligheter, men indikerar detta något annat avseende SAS produkter?
 

Dr. Miles

Expert
Jag misstänker att det är kanske en stor majoritet av SAS (även för andra flygbolag) affärsresenär har "Economy class only" policy och då är det en förtjänst att erbjuda cash upgrade för de stackarna (mig inkluderad, snart...:().

Jag har en fråga om prissättning (på inlägg 23).
Just nu ser det ut som cash uppgradering från Stockholm är den billigaste. Hur prissätter de om jag flyger Stockholm->Köpenhamn->Tokyo? Räknas det som Köpenhamn->Tokyo?
 

Paby

Medlem
Jag har en fråga om prissättning (på inlägg 23).
Just nu ser det ut som cash uppgradering från Stockholm är den billigaste. Hur prissätter de om jag flyger Stockholm->Köpenhamn->Tokyo? Räknas det som Köpenhamn->Tokyo?

Jag tolkar artikeln på Check-In som att det räknas som Köpenhamn -> Tokyo och debiteras i DKK, vilket man kan ha synpunkter på. Ska man vara elak så låter det som en typisk "SAS IT feature"... :eek:
 

Paby

Medlem
Just nu ser det ut som cash uppgradering från Stockholm är den billigaste. Hur prissätter de om jag flyger Stockholm->Köpenhamn->Tokyo? Räknas det som Köpenhamn->Tokyo?

Jag tolkar artikeln på Check-In som att det räknas som Köpenhamn -> Tokyo och debiteras i DKK, vilket man kan ha synpunkter på. Ska man vara elak så låter det som en typisk "SAS IT feature"... :eek:
 

FFS

Medlem
Jag tycker egentligen folk ska resa som de betalar. Betala med miles är också att betala.

Hur menar du? Att både det här och OptionTown är fel?!
Man betalar ju mindre för att man inte är garanterad en Business-plats. Som på många andra ställen får man vad man betalar för.
 

obs

Medlem
Jag tolkar artikeln på Check-In som att det räknas som Köpenhamn -> Tokyo och debiteras i DKK, vilket man kan ha synpunkter på. Ska man vara elak så låter det som en typisk "SAS IT feature"... :eek:

Det er også sådan jeg tolker det. Men det er jo ikke første gang at vi ser at SAS tager det samme beløb i betaling, hvad enten det er danske, svenske eller norske kroner, upåagtet forskellen i kursen mellem de tre valutaer.
 

Jonas C

Medlem
Hur menar du? Att både det här och OptionTown är fel?!
Man betalar ju mindre för att man inte är garanterad en Business-plats. Som på många andra ställen får man vad man betalar för.

Tror han syftar på agehalls budord: "Boka endast den klass du faktiskt planerar att resa i". Exempelvis att boka SAS GO för möjligheten att uppgradera med OptionTown kanske inte är den smartaste idén då risken finns att uppgraderingen inte går igenom, vilket kanske var huvudsyftet med att välja SAS.
 
Toppen