Senaste nytt

Upgraderingstilbud via lodtrækning med SAS

011430121

Medlem
Självklart skall man ha fördelar som status passagerare, men låt oss säga att jag som EBD har bokat för fyra person var av övriga tre är statuslösa, jag får ett mail om att uppgradera, skall det gälla bara mig eller hela bokningen, det är förmodligen flera status passagerare som skulle villa uppgradera sig, men inte får det om jag får möjligheten att uppgradera, eller skall jag inte få möjligheten att uppgradera mig?

Måste erkänna vet inte själv vad jag tycker i detta
OT har nog inte tagit hänsyn till status vid deras uppgraderingar.
 

AABack2ARN

Medlem
Står det någonstans att statuslösa passagerare är de enda som kommer erbjudas uppgraderingarna?

Det jag kan se är att det står

Tilfældigt udvalgte passagerer vil fremover få tilbud om opgradering, når der er udsolgt på økonomiklasse på SAS’ langdistanceflyvninger.

Ingen av oss VET vilka passagerare SAS syftar på. Jag TROR, för visso, i likhet med många andra att SAS inte kommer premiera statuskunder men jag vet inte.

För övrigt börjar vi låta lika bortskämda som våra amerikanska kollegor. Vill man vara garanterad en plats i Business, köp en Business-plats från början. Men jag retar mig också på när statuslösa passagerare blir opup-uppgraderade framför deras "viktigaste och trognaste kunder". Men att erbjuda uppgradering via betalning framför opup tycker jag är en sund idé.
 

andreas

Medlem
24upg-1.JPG 24upg-2.JPG

Inte fler poäng och ingen prioritering av Eurobonusnivå :(
 

EBGGOT

Medlem
Hur F*N tänker det när det inte tar hänsyn till EB level? idioti ....

Det hade varit det enklaste/billigaste sättet att få oss nöjda och glada!
 
Last edited:

taxvalp

Medlem
Negativt är ju också att det minskar möjligheten till lediga poänguppgraderingar vid gate.

Positivt för SAS kortsiktiga kassaflöde är ju att de nu har fem(!) olika vägar (*A-poänguppgradering, poänguppgradering innan, OT, denna deal, poänguppgradering vid gate) för att slippa uppgradera några av sina trogna resenärer utan att få något för besväret...
 

AABack2ARN

Medlem
Suck! En liten mikrosekund hade jag en viss förhoppning att vår cyniskhet mot SAS skulle visa sig vara orättvis. Så jä*la fel jag hade. Och allt i allt ett ganska dåligt erbjudande helt plötsligt. :(
 

Pho

Medlem
Nu har det säkert diskuterats många gånger tidigare, men en EBG behöver ju faktiskt inte betyda att det är en våldsamt trogen och lönsam SAS resenär... Lika lite som jag är särskilt lönsam för Aegan...

Överlag känns det ganska väntat att SAS försöker hitta nya sätt att sälja sina premium produkter till kunder som betalar snarare än att ge bort gratis uppgraderingar.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har det säkert diskuterats många gånger tidigare, men en EBG behöver ju faktiskt inte betyda att det är en våldsamt trogen och lönsam SAS resenär... Lika lite som jag är särskilt lönsam för Aegan...

Överlag känns det ganska väntat att SAS försöker hitta nya sätt att sälja sina premium produkter till kunder som betalar snarare än att ge bort gratis uppgraderingar.

Håller med. En EBG behöver absolut inte vara lönsam - kanske framförallt av den anledningen att SAS delar ut EBG-kort i cornflakes-paketen.

Att SAS ska ta betalt för uppgraderingar är bra, men att ta betalt i poäng är inte att ge bort uppgraderingarna gratis. Visar främst att SAS värdesätter att få in mer pengar i systemet än att göra av med den skuld som EB-poängen innebär. De poängen försvinner ju ändå i händelse av en konkurs...
 

Pho

Medlem
Att SAS ska ta betalt för uppgraderingar är bra, men att ta betalt i poäng är inte att ge bort uppgraderingarna gratis. Visar främst att SAS värdesätter att få in mer pengar i systemet än att göra av med den skuld som EB-poängen innebär. De poängen försvinner ju ändå i händelse av en konkurs...

Nu flyger jag väldigt sällan SAS, så jag har inte full koll på hur det funkar där, men den föreslagna möjligheten att köpa en uppgradering för pengar tar väl knappast bort möjligheten för poänguppgradering?

Däremot så är ju självklart SAS mål att få någon till att betala antingen med pengar eller poäng istället för att genomföra en opup som ju blir "gratis" för mottagaren.
 
Toppen