Senaste nytt

Upgradering cash på Heathrow

nissefalk

Medlem
Tackar för svaren! Provar med servicedisken enligt Senator. Har egentligen inte mycket intresse att uppgradera till Traveller plus då jag tycker att BA har en av de sämre Plus produkterna på marknaden av reviews att förstå. Men om priset råkar vara rätt kan det ju vara kul att prova.

Har förgäves försökt online men aldrig fått ett erbjudande varken på mobila BA eller via datorn. Ringde svenska BA numret och deras system tillät inte uppgradering utan jag hänvisades till Heathrow. Krångligt och käbbligt så det känns redan som ej mödan värt på en kort 6-7h flygning.

Främsta anledning att jag köpt en uppgradering med BA är att man får Tier Points för den nya klassen och är man lite kort för att nå en ny nivå så kan en köpt uppgradering spara in en separat resa för att bara få in sina TPs.
 

Dr. Miles

Expert

Voyageur

Medlem
Så i loungen nu och kollat efter Senators rekommendstion. Visst fanns det plats, 320£ till Plus och 700£ till Club. Lite väl saftigt tyvärr i mitt tycke så det får bli utan. Tqck för alla råd!
 

Voyageur

Medlem
Har de slutat med det här? Jag har inte haft anledning att kolla
British Airway now testing ‘upgrade in departures’ via their app

Vet inte under vilken premiss detta fungerar. Läste själv om detta men fick aldrig något erbjudande även med senaste app uppdateringen. Det gick inte heller att uppgradera via hemsidan pga mellan landning (helt sjukt dålig ursäkt), utan man fick snällt vänta till Heathrow. Vore bra med ett bud system för BA tycker jag. Kan inte vara många som snappar på 900$ för 6h i luften för en medioker business produkt
 

agehall

Medlem
Det gick inte heller att uppgradera via hemsidan pga mellan landning (helt sjukt dålig ursäkt), utan man fick snällt vänta till Heathrow.
Ja, det kan ju vara lite surt men i ärlighetens namn skiter nog London Airways i alla som inte startar från just London.

ore bra med ett bud system för British Airways tycker jag. Kan inte vara många som snappar på 900$ för 6h i luften för en medioker business produkt
Varför det? BA försöker ju minska folks beroende på uppgraderingar genom diverse system. Tror inte de är det minsta intresserade av att bjuda ut resterande platser till högstbjudande bara för att fylla upp kabinen och det tycker jag är helt rätt.
 

Voyageur

Medlem
Ja, det kan ju vara lite surt men i ärlighetens namn skiter nog London Airways i alla som inte startar från just London.


Varför det? BA försöker ju minska folks beroende på uppgraderingar genom diverse system. Tror inte de är det minsta intresserade av att bjuda ut resterande platser till högstbjudande bara för att fylla upp kabinen och det tycker jag är helt rätt.

Intressant subjektiv teori som mot förmodan känns inaktuell i en flygvärld där fler och fler de senaste åren rörtsig mot en budande vinkning. Men BA går ju bevisligen sin egen väg i och med deras intressanta vägval senaste åren. Skulle vara intressant dock att höra din teori om varför det skiljer en värld mellan högst betalande och högstbjudande i en halvtom kabin? Vad jag förstår så får BAEC status förtur vid budgivningen så eventuella tankar om pack (som ofta återfinns på den här sidan) sållas så vidare. Kan ju vara en intressant vinkling tex till företagsresenärer med status men som tvingas till ekonomi, att ur egen ficka få en chans till bättre resande.

Att direkt avfärda utan tanke något som de flesta andra bolag infärdat är intressant. Dessutom brukar väl BA som bekant endast uppgradera en klass vidare så traveller till plus är inte som att kliva över floden Kwai till First
 
Toppen