Senaste nytt

Upgradering cash på Heathrow

Voyageur

Medlem
Har en mellanlandning på världens bästa flygplats idag (stor ironi) och undrar var man enklast frågar om eventuella uppgraderingar med BA? Har för mig att det finns servicedesk i loungen också? Är BAEC silver. Tack!
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns absolut en service disk i Galleries First. Galleries Club vet jag inte men antar att det finns någon form av servicedisk där också. Däremot är jag ganska övertygad om att de enda uppgraderingar för pengar som BA erbjuder på LHR är uppköp till en ny klass enligt biljettreglerna och det tenderar vara ganska dyrt. Men det skadar väl aldrig att fråga :)
 

agehall

Medlem
Om du redan är incheckad och inte har fått något erbjudande om att uppgradera så är det nog bara att glömma. I bästa fall kan du få fare difference men troligen inte det heller.
 

Senator

Moderator
Om du redan är incheckad och inte har fått något erbjudande om att uppgradera så är det nog bara att glömma. I bästa fall kan du få fare difference men troligen inte det heller.

Det går utmärkt att fråga efter en Airport Upgrade. Jag har köpt till både EuroTraveller till Club Europe samt Club World till First ett antal gånger. Jag går nästan alltid Service Centre bredvid hissen/trappan till Terminal B/C tåget. Jag har aldrig fått ett nej, och det har aldrig varit kopplat till erbjuanden som finns online i Manage My Booking eller vid incheckning
 

agehall

Medlem
Det går utmärkt att fråga efter en Airport Upgrade. Jag har köpt till både EuroTraveller till Club Europe samt Club World till First ett antal gånger. Jag går nästan alltid Service Centre bredvid hissen/trappan till Terminal B/C tåget. Jag har aldrig fått ett nej, och det har aldrig varit kopplat till erbjuanden som finns online i Manage My Booking eller vid incheckning
Intressant. Jag har inte testat jättemånga gånger (bokar ju den klass jag vill flyga i direkt istället) men jag har heller inte hört om någon annan som haft större framgång med det.
 

nissefalk

Medlem
Det går utmärkt att fråga efter en Airport Upgrade. Jag har köpt till både EuroTraveller till Club Europe samt Club World till First ett antal gånger. Jag går nästan alltid Service Centre bredvid hissen/trappan till Terminal B/C tåget. Jag har aldrig fått ett nej, och det har aldrig varit kopplat till erbjuanden som finns online i Manage My Booking eller vid incheckning

Samma för mig jag har vid några tillfällen fått erbjudande efter att ha frågat i service disken i Galleries First, de har då gett ett pris om det finns erbjudanden, om man accepterar får man dock gå upp till Galleries Business loungen och genomföra uppgraderingen.

Oftast har det dock varit ganska dyrt så jag har hoppat, men en gång fick vi erbjudande från World Traveller Plus till Club för 240 GBP till Bangkok men min fru ville inte ta det erbjudandet....
 

agehall

Medlem
Jo, men AUP är ju det man brukar få vid incheckning. Sist jag tittade i den tråden var det inte så vanligt att de sålde något till de som var i transit.
 

Senator

Moderator
Intressant. Jag har inte testat jättemånga gånger (bokar ju den klass jag vill flyga i direkt istället) men jag har heller inte hört om någon annan som haft större framgång med det.

När det kostade 8.000kr att åka Club Europe mitt i veckan och 600kr för en uppgradering var det en självklarhet att göra så.

Sen har det ofta varit bättre att köpa Club World på rea, och Airport Upgrade till First än att köpa First.
 

Voyageur

Medlem
Tackar för svaren! Provar med servicedisken enligt Senator. Har egentligen inte mycket intresse att uppgradera till Traveller plus då jag tycker att BA har en av de sämre Plus produkterna på marknaden av reviews att förstå. Men om priset råkar vara rätt kan det ju vara kul att prova.

Har förgäves försökt online men aldrig fått ett erbjudande varken på mobila BA eller via datorn. Ringde svenska BA numret och deras system tillät inte uppgradering utan jag hänvisades till Heathrow. Krångligt och käbbligt så det känns redan som ej mödan värt på en kort 6-7h flygning.
 
Toppen