Upgrade med poäng på SAS - fungerar det på alla biljetter i economy class?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Veteranobuff, 22 Mars 2012.

  1. Veteranobuff

    Veteranobuff Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om man vill försöka uppgradera med EuroBonus poäng vid incheckning för SAS flyg, kan man göra detta oavsett vilken bokningsklass man har i economy?
     
  2. Tjaeng

    Tjaeng Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, sålänge du inte har en awardbiljett (även om de struntar i den regeln ibland liksom att de ofta struntar i att man egentligen inte får tillgång till fast track, lounge etc vid sådan uppgradering).

    Märk dock väl att ekonomi -> business bara är möjligt på longhaul.
     
  3. Brusse

    Brusse Ny medlem

    Skall flyga Arlanda-Köpenhamn-Washington-Orlando kan Jag då uppgradera med poäng Köpenhamn-washington flighten på Arlanda?

    Tacksam för svar!
     
  4. Välkommen till BusinessClass.se, Brusse!

    Jag har inte uppgraderat en SAS flight till USA med EuroBonus poäng, men om jag har förstått rätt, du kan göra en request på Arlanda, sedan själva uppgradering sköts på Köpenhamn.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du kan INTE göra uppgraderingen på ARN. Precis som AHO skriver så kan du be dem skicka ett meddelande till CPH, men vad de gör med det, är helt upp till dem. Personligen tror jag att de har en direktmatning av alla meddelanden från ARN till papperskorgen.

    Men som vanligt är det lite beroende på vem du råkar prata med. Jag har hört folk som lyckats uppgradera CPH-xxx flighter från ARN, men det är inte normalfallet.

    Min rekommendation är att ta en tidig flight till CPH för att säkerställa att du får din uppgradering.
     
  6. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som förstår logiken i det systemet? Är det inte bättre att tala med en SAS anställd och få det gjort istället för att ta tid från två + att kunden får offra en massa tid själv ...
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Logiken är nog att när du kommer till ARN, så är flighten under inte öppen för ändringar utifrån - de måste göras av personal på flygplatsen den avgår ifrån så att de kan göra de justeringar som ev behövs. Nu kommer CPH-faktorn in. De gillar inte att någon talar om för dem vad som ska göras så därför verkar de skita rätt hårt i att personalen på ARN försöker ge service till kunden.

    Inte speciellt bra eller smart, men jag misstänker att det är förklaringen.
     
    1 person likes this.
  8. Brusse

    Brusse Ny medlem

    Har gott om tid i CPH, måste Jag ta mig ut till incheckningen eller finns det någon desk "inne" på flygplatsen?

    Tack för snabbt svar :)
     
  9. EBGGOT

    EBGGOT Medlem

    Ort:
    West Coast
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är gate-desk som gäller, öppnar X h för boarding, men meddela incheck på ARN att det skall sätta dig på upgrade listan ...
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Tried that, didn't work. YMMV som man säger. Har du tur så tar de med dig på listan. Har du otur slänger de meddelandet utan att läsa det.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×