Senaste nytt

Upgrade med Avios generelt

Intressant tråd, speciellt eftersom jag sitter i en liknande situation. Jag har en resa bokad LHR-LAX i WT+ & hoppas på att kunna använda Avios för att uppgradera till CW, men jag har inga stora förhoppningar om att lyckas, men den som lever får se.
 

Krickalou

Ny medlem
Enl BA redemption finder så finns det 3 st F NYC-LHR den 5 Sep
Men dessa går ej att finna på BA:s sida
- Är BA redemption finder ej tillförlitlig ?
- Kan "bättre" kort hitta platser detta datum hos BA ?

Jag tar gärna emot gärna tips om möjligheter/tidpunkter för att finna upgrade möjligheter detta datum
 

Treo

Medlem
Enl BA redemption finder så finns det 3 st F NYC-LHR den 5 Sep
Men dessa går ej att finna på BA:s sida
- Är BA redemption finder ej tillförlitlig ?
- Kan "bättre" kort hitta platser detta datum hos BA ?

Jag tar gärna emot gärna tips om möjligheter/tidpunkter för att finna upgrade möjligheter detta datum

Jag hittar 2 tillgängliga F-platser på BA112 5/9 (JFK-LHR), dessutom 3 platser JFK-BOS-LHR i F (AA2314, BA202).

Inloggad, sökte efter enkelresa NYC-LON 5/9, boka med Avios.
 

AABack2ARN

Medlem
Är det ens värt att uppgradera sig på den sträckan (NYC/BOS-LHR) med tanke på att flygtiden i normala fall är max 6h och nu senast uppenbarligen 5h14min..?
 

agehall

Medlem
NYC-LON är rätt meningslöst att flyga F om du frågar mig. På tok för kort sträcka och de flesta flighter är ju natt flighter...
 

Senator

Moderator
Jag tyckte CCR på JFK var ganska trevligt :) nu hade jag iofs 4t "ofrivillig tid" där.. Men jag sov hela vägen hem..
 

Paby

Medlem
- Är BA redemption finder ej tillförlitlig ?

Nej, varken den eller Avios Zone Map är tillförlitliga. Dom har ett fel i kopplingen till bokningssystemet som gör att dom ofta visar för mycket tillgänglighet. Sanningen är det som sägs när du försöker boka. BA vet om problemet och ska försöka fixa det i februari-releasen av tjänsterna.
 

Paby

Medlem
Tyvärr har möjligheterna BA erbjuder till redemption, både awards och upgrades, varit usla det senaste året. Vad ska man med alla poäng till när det är smått omöjligt att använda dom? Man kan ha många synpunkter på *A men svårt att använda poängen är det iaf inte i jämförelse.
 

Krickalou

Ny medlem
Jag har bokat ARN - LHR - NYC tor i C för 3 pers under senaste rean och lyckats att uppgradera LON-NYC till F
2 vuxna 1 barn ( lunchflyg med 4 tim stop på LHR ), Då frun fyller jämt är jag lite sugen på att "go all in "och även uppgradera hemresan NYC-LHR även om lite onödigt ( 4 tim "frivillig" CCR på JFK hägrar )
Enl BA redemption finder finns 3 F platser den 5 sep men på BA:s sida finns ingen 3 pers möjligheter denna dag ?
Jag antar att BA redemption finder kanske inte stämmer 100% och hursomhelst måste det ju finnas till just mitt flyg.

Jag får checka BA.s sida ofta kommande månader och söka
Tror ni BA släpper lite fler F närmare resedatum ? eller kan man ringa Bremen och försöka/be .......?
 

Homer

Medlem
Idag har det släpps massvis med bounsplatser i Business (men inte i First) även på
riktigt svåra rutter som t.ex London - Sydney/Los Angeles/San Francisco mfl.

Bonusplats.jpg
 
Toppen