Senaste nytt

United, Swiss, Lufthansa m.fl endagskampanj 14 november, Business Class från Stockholm

Rustscheff

Medlem
Är det någon som provat att boka inom intervallet och sedan omboka för Euro 400 utanför intervallet??? Jag är redan bokad i D ut och O in 16-23/5 och det hade ju varit mysigt att slippa D-klass och spara sin voucher.
 

Dr. Miles

Expert
Är det någon som provat att boka inom intervallet och sedan omboka för Euro 400 utanför intervallet??? Jag är redan bokad i D ut och O in 16-23/5 och det hade ju varit mysigt att slippa D-klass och spara sin voucher.

När SWISS hade kampanjpris till Beijing förra gången var det inte möjligt att förlänga giltighetstiden eller flyga på datumet utanför biljettvillkoren.
 

bL0m

Medlem
Ska man boka en helg i Boston kanske? 12.000 SEK och Aegean Gold på köpet...
Schyssta tider, långa loungestopp osv.

Jag har dock en fråga.... alla stolar i första raden på den främre "lilla" kabinen är låsta för HON osv.
Hur som helst.. det finns i den lilla kabinen 2 stolar bredvid varandra (inte lika privat) men är det att föredra än att sitta själv vid fönsterplats i den större kabinen?

Känns ju som att den lilla kabinen är mer exklusiv och således borde vara mer värt, har jag fel? ni som prövat eller gått igenom, hur ser det ut?



Jag tittade på möjligheten att fylla på Aegeankontot, men med Lufthansa men jag får bara upp bokningsklass P i deras BC-kampanjer och då kan jag inte tillgodoräkna mig några miles till Aegean

Dessa klasser inom Lufthansa Business Class funkar mot Aegean: C, D, Z, J

Så här står det på Lufthansas hemsida:
Introduction of the new Business booking class P
With immediate effect the new booking class P is being offered on Lufthansa Business Class flights. The following miles will be credited for this lowest-priced Business booking class:
500 award, status and HON Circle miles on domestic flights
750 miles on cross-border flights within Europe
100% of the distance miles on worldwide flights
These mileage levels will also apply to Business booking class P on Brussels Airlines with effect from
1 April 2012, on Austrian Airlines flights with effect from 16 May 2012 and on SWISS flights with effect from
1 September 2012.

Adjustments to the upgrade awards from Business Class
Effective from 1 September 2012, upgrade awards from Business booking class Z to First Class will no longer be available on Lufthansa-operated flights. The same applies to the new Business booking class P with immediate effect.

Upgrade awards to First Class from Business booking classes Z and P will continue to be available on SWISS-operated flights. There is an additional surcharge of 20,000 miles.


Egentligen är detta inte så konstigt, men jag trodde detta skulle ge mig möjligheten att samla lite poäng för att under året nå Aegean guld.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Det här med Aegean tar lite tid att läsa detaljerna, men det jag uppfattar är:
Swiss (LX) bokas allt detta i "P". Där är det 200% som gäller
Air Canada (AC) bokas allt detta i "Z". Där är det 200% som gäller

Man verkar inte ha uppdaterat för LH, OS, SN och UA
Aegean Airlines | Earn Miles

Som min slutsats är om man vill ha ett "fusk Star Gold" som A3, så boka Air Canada eller Swiss...
 

bL0m

Medlem
Det här med Aegean tar lite tid att läsa detaljerna, men det jag uppfattar är:
Swiss (LX) bokas allt detta i "P". Där är det 200% som gäller
Air Canada (AC) bokas allt detta i "Z". Där är det 200% som gäller

Man verkar inte ha uppdaterat för LH, OS, SN och UA
Aegean Airlines | Earn Miles

Som min slutsats är om man vill ha ett "fusk Star Gold" som A3, så boka Air Canada eller Swiss...

Tack Senator :)
 

Yekermo

Medlem
Tänkte åka till Chicago i slutet av feb.
Verkar som att jag välja atlantflygningen med LX (A330-300) alt LH (A340-300) alt UA (777-200/300) för ungefär samma pengar.

Vilket flygbolag / kärra skulle Ni valt för den bästa premiumupplevelsen?

Jag ska också åka till Chicago snart (dec) och jag kommer nog välja att boka United First med mina USDM-miles, det kostar mig då ca 13 500 kr med skatter och med en rätt kort och smidig flygtid (från GOT). UA upplever jag har bra tillgång på sina F awards.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle i alla fall vara intressant att höra om någon lyckades gå hela vägen med Swiss idag och boka kampanjbiljetter i LX P. Lyckades aldrig provboka billiga hur jag än ändrade och höll på. De fanns alltså till kampanjpriser i kalenderöversikterna, men gick inte att boka till kampanjpris ändå i slutändan.
 

Senator

Moderator
Skulle i alla fall vara intressant att höra om någon lyckades gå hela vägen med Swiss idag och boka kampanjbiljetter i LX P. Lyckades aldrig provboka billiga hur jag än ändrade och höll på. De fanns alltså till kampanjpriser i kalenderöversikterna, men gick inte att boka till kampanjpris ändå i slutändan.

Hittar massor av platser på Swiss.com från ARN till New York, Chicago, eller Boston som jag tittar på... Har du ett "cookies" problem i webbläsaren kanske?
 

NyfikenGrau

Medlem
Hittar massor av platser på Swiss.com från ARN till New York, Chicago, eller Boston som jag tittar på... Har du ett "cookies" problem i webbläsaren kanske?

Intressant, det funkar på svenska sidan!

Skaplig skillnad i platstillgång också jämfört med utbudet från Tyskland - under hela dagen har det enbart funnits tillgång till MR-trippar (alltså över en vanlig helg) Berlin-Montreal, inga andra städer. Sedan har inte ens denna funnits kvar när man klickar fortsätt. På svenska sidan dominerar blått på månadsöversikten, på den tyska är det bara några blå punkter här och där.
 

Senator

Moderator
Intressant, det funkar på svenska sidan!

Skaplig skillnad i platstillgång också jämfört med utbudet från Tyskland - under hela dagen har det enbart funnits tillgång till MR-trippar (alltså över en vanlig helg) Berlin-Montreal, inga andra städer. Sedan har inte ens denna funnits kvar när man klickar fortsätt. På svenska sidan dominerar blått på månadsöversikten, på den tyska är det bara några blå punkter här och där.

Ett tips här;
Har du ExpertFlyer eller motsvarande? Detta är ett typisk "Swiss problem" med alla deras "Married Segments". Jag hamnar i detta rätt ofta. Låt oss ta ett exempel:
Tittar du på LX977 TXL-ZRH kan den visa P3
Tittar du på LX014 ZRH-JFK kan den visa P7
om du tar dessa sträcka för sträcka. Tittar du dock:
TXL-ZRH-JFK med LX977/LX014 ser man P0. Då har Swiss "stängt" denna kombinationen för bokningsklass P från Berlin. När detta händer, så ringer jag Swiss och ber om att man öppnar upp dessa "Married Segments".

Utmaningen nu är att få dom att göra det i tid; innan midnatt...
 
Toppen