Senaste nytt

United, Swiss, Lufthansa m.fl endagskampanj 14 november, Business Class från Stockholm

Senator

Moderator
Ingen annons på Swiss sida, men jag fick vettiga priser om jag där valde ett par destinationer i Lufthansa-listan dit Swiss själva flyger. Enligt SAS EuroBonussidor ger LH P 100% men LX P 200% vid kreditering till EB. Fråga till någon som brukar resa longhaul med LH/LX: Stämmer det?

Jag hade åkt med Swiss till BOS på deras nyare A330-300. Nackdelen är att på utresan (från ARN) måste man vänta nästan 5 timmar in ZRH. Mitt tips är att:
Kolla via ExpertFlyer, Star Alliance.com eller annan källa vilka flighter man vill ha
Boka allt online via Lufthansa.se, använd multi-segmentfunktionen och välj "Lufthansa Group" som flygbolag
Eller ring United på deras nummer i Sverige om det finns ett United segment med (toppen service, kostar ingenting i min erfarenhet)
 

NyfikenGrau

Medlem
tourist, det var inte Beijing eller Shanghai du kollade då, LX har tydligen en egen kampanj dit?

Om inte LX hakar på denna kampanj är den tyvärr rätt värdelös för mina ändamål (att knipa ett A3G i samma veva).

Bra Nordamerika-priser med LH annars, men Asien är inga problem att hitta billigare med andra bolag när som helst.

Senator: Jag får ett mycket högre pris om jag söker med "LH Group", ca 3500 euro istf 1500 euro. Provat Berlin-Boston på lite olika datum. Har någon talat om för LX att de ska vara med i den här kampanjen? :p
 
Last edited:

oshkosh2009

Ny medlem
Tänkte åka till Chicago i slutet av feb.
Verkar som att jag välja atlantflygningen med LX (A330-300) alt LH (A340-300) alt UA (777-200/300) för ungefär samma pengar.

Vilket flygbolag / kärra skulle Ni valt för den bästa premiumupplevelsen?
 

NyfikenGrau

Medlem
Nu är det fullständigt kaos...kayak.com visar att det finns billiga priser med LX, typ 1500 € NYC t.o.r. ungefär - de anger att biljetten kan köpas på swiss.com, när jag skickas vidare dit är det 1500 per enkelresa som gäller... :confused:
 

Senator

Moderator
Nu är det fullständigt kaos...kayak.com visar att det finns billiga priser med LX, typ 1500 € NYC t.o.r. ungefär - de anger att biljetten kan köpas på swiss.com, när jag skickas vidare dit är det 1500 per enkelresa som gäller... :confused:

Följ mitt tips ovan...boka via Lufhansa.de... kolla dock att det finns plats på datum du vill åka
 

NyfikenGrau

Medlem
Följ mitt tips ovan...boka via Lufhansa.de... kolla dock att det finns plats på datum du vill åka

Jag försöker med det hela tiden, men hittar inga billiga biljetter alls när jag väljer Lufthansa Group..provat lite olika amerikanska städer och Tokyo på alla möjliga datum i mars.

EDIT: YES! Nu gick det in på Swiss sida också! Hm, söka söka...
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag försöker med det hela tiden, men hittar inga billiga biljetter alls när jag väljer Lufthansa Group..provat lite olika amerikanska städer och Tokyo på alla möjliga datum i mars.

EDIT: YES! Nu gick det in på Swiss sida också! Hm, söka söka...

BRA! nackdelen med min metod är att man måste ha koll på tillgängligheten innan man bokar :p
 

NyfikenGrau

Medlem
Well...man ska aldrig ropa hej för tidigt. Plockade billiga flyg ur listan med Swiss och skulle göra en provbokning, då meddelade Swiss:

Berechnungsinformation: Beachten Sie die Preisabweichung (EUR 1'860.00). Überprüfen Sie den angezeigten Preis in Ihrer Auswahl.


MAO: Observera prisavvikelsen 1860 euro. Det är visserligen skönt ordval att kalla 1860 euro för "avvikelse", men men.. :(
 
Toppen