United poäng på SAS

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Falcon71, 5 Maj 2014.

1. Falcon71

Falcon71 Medlem

Hej, Först tack för ett toppen forum där man lär sig nya saker varje dag!
    nu uppnåt EBG och tänker nu satsa på att bunkra lite poäng hos United, men lite svårt att hitta info om hur många poäng man tjänar när jag åker sas ? är min 500 ? eller får jag tex 250 poäng ARN-GOT, 900 ARN-LHR i eco

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Falcon71,
    Välkommen, en liten vänlig påminnelse, det anses inte vara god sed att ställa samma fråga flera gånger.
    Mvh
    Jumbooze

3. Falcon71

Falcon71 Medlem

Tack och uppfattat

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United har blivit väldigt oattraktivt efter den senaste devalveringen av poängtabellen. Skulle nog hellre föreslå att du satsade på SAS Diamond.

6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United Mileage Plus poänguttag har förvisso mycket riktigt försämrats rejält efter senaste devalveringen. Men jag skulle inte dra det så långt som att kalla det "väldigt oattraktivt". Det finns hyfsat med guldkorn kvar (poänguttag på någon enstaka sträcka har till och med sänkts). Det faktum att man inte tar ut bränsletillägg bör även vägas in i jämförelser med t.ex. EuroBonus. Liksom att man tjänar minst 100% på billiga ekonomibiljetter och får ordentligt med statusbaserade extrapoäng även på många partnerflyg.

Jag kör själv primärt United Mileage Plus pga alla förmåner som kommer med programmet när man uppnår högre statusnivåer.

3 personer gillar detta.
  7. Falcon71

Falcon71 Medlem

Känns just nu bättre med gold på båda än EBD då jag åker en del inrikes i USA,men har aldrig krediterat SAS till United och frågan var egentligen vad tex Arn - Got ger i eco. Min i USA är ju 600 men vad gäller här ? 100% till Got kan ju också vara 250 om man räknar Miles - nån som vet ?

8. Du kan läsa sidan som jumbooze länkade.
    Så länge du inte har någon status hos United Mileage Plus, tjänar du endast aktuella miles.

9. Falcon71

Falcon71 Medlem

Toppen tack, då blir inte tappet så stort från dom vanliga 625 då

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!