United: Ny rutt Denver - Tokyo Narita

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Senator, 22 Maj 2012.

  1. Med tanke på att Denver International Airport (DIA IATA: DEN) är USAs 5:e störste flygplats har den knappast mycket användning av ordet "International" i sitt namn. Lufthansa till FRA och British Airways till LHR är ungefär allt den har att bjuda på. Dock tror jag numera båda är lönsamma för båda flygbolag.

    Denver med områda var hemort för Senator i sju år, och jag minns väldigt väl när jag landade på gamla Stapelton International Airport den 31 juli, 1989.

    DIA öppnades 1995, två år för sent och är en mycket bra flygplats (till att vara i USA). Nu får Colorado direkt förbindelse med Asien, som är mycket viktig för teknologiverksamheter i område. Det är även en av få destinationer som UA (inräknat f.d. CO) har meddelat att man avser använda B787 Dreamliner. Från IAH har f.d. CO redan publicerat AKL och LOS som nya destinationer under 2012-13.

    United Airlines to Begin Direct Denver-to-Tokyo Flight | Business News
     
  2. Aha, det förklarar saken.
     
  3. erc

    erc Medlem

    Ort:
    Säffle
    Land:
    Sverige Sverige
    Damp ner på Denver för första gången för ett år sedan. Var självklart påläst och hade höga förväntningar på flygplatsen. Visst är den arkitektoniskt intressant. Och stor. Men föga imponerande. Ankom med British Airways från LHR och gick i evigheter innan det var dags att boarda hyrbilskytteln.

    Dock - en bättre utgångspunkt för hardcore roadtrips finns inte. Geografiskt drömläge!
     
  4. Nu har UA smyguppdaterat konfig på deras nya B787-8. Om man testar boka DEN-NRT får man upp denna. Jag gissar det är samma stol som f.d. Contiental använde. Den är mycket trevlig tycker jag. Jag tror att beslutet att använda denna och inte f.d. UAs framåt/bakåt som British Airways CW är en bra lösning

    United-Dreamliner-main-2.jpg
     
  5. jurgenb

    jurgenb Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    DIA är en rätt skön flygplats, inte mysmässigt men kapacitetsmässigt känns den rätt genomtänkt. Allt som oftast man landar med ett plan vid sin sida på den parallella banan. Likaså är tåget mellan dom tre terminalerna rätt smidigt faktiskt, kort restid, stor kapacitet.

    Sen finns det mycket man kan klaga på med förvisso men men..
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×