United MileagePlus (UAMP): Går över till miles per dollar biljetten kostar

Diskussion i 'Star Alliance' startad av johhenrik, 10 Juni 2014.

  1. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har United MileagePlus annonserat att de ändrar hur många miles man tjänar på sin biljett. Det blir ett helt och hållet spendbaserat program som jag förstår det.


    What’s new: How you earn award miles

    As of March 1, 2015, the award miles you earn on most United and United Express® tickets will be based on your ticket price (that is, base fare plus carrier-imposed surcharges) instead of the distance you fly, so members will be rewarded for their travel spending on United. And when you have Premier® status, you’ll earn even more.


    Mer info har de släppt här: Mileageplus Calculator
     
    1 person likes this.
  2. SFC

    SFC Medlem

    Ort:
    Downtown STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Dock är det bara intjäningen av award miles som förändras om jag förstår det rätt.

    Premier Qualifying baseras fortfarande på kombinationen av miles, segment och spend.
     
  3. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Japp, det har du helt rätt i.
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Förmidligen kommer intjäningarna till Star Alliance partners också att justeras. 100% på United till Miles&Smiles och EuroBonus lär nog försvinna snart.

    Förmodar att detta i kombination med devalueringen av bonustabellen i princip eliminerar alla UA mileage redeemers i Lufthansa First. Ze Kaiser is happy!
     
  5. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    "men jag e inte bitter..." ;)
     
    1 person likes this.
  6. Haha, gud vad anti-Lufthansa du är. Nästan roligt!

    Vad baserar du ditt påstående på för övrigt?

    On topic: Inte förvånad, Delta gjorde något liknande, verkar vara riktningen US-carriers går i helt enkelt :)
     
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag menar inget illa med min kritik ;)

    Jag vet inte var den nye VD:n har för tankar och åsikter, men Dr. Franz var väldigt explicit i att uttrycka sitt missnöje om mileage redeemers vilket han har gjort i flera intervjuer. Han likställde bland annat USDM resenärer som "A vermin that must be eliminated from our First Class cabins" och "Our First Class is a highly exclusive and innovative product, which we don't want to see turned into an upgrade class". Han har även uttryckt stark vilja för att ta bort Star Alliance redemptions från Lufthansa First helt och hållet.

    Det är visserligen helt logiskt att man vill försöka hålla produkten exklusiv.
     
    1 person likes this.
  8. Jag håller med, Franz hade sina negativa sidor också och med nytt blod kommer det förhoppningsvis många förbättringar.

    Jag syftade däremot på det faktum att UA skulle ändra intjäning hos *A partners? Om dem följer Deltas recept så bör det endast gälla inom NA och hos det egna bolaget
     
  9. JonasC, har du källorna (då bara inte FlyerTalk trådar) där Herr Doktor Franz uttalar sig så och i vilka medier är det i så fall?

    Ingen tvekan om att Lufthansa gärna vill behålla exklusiviteten i Förstaklass. Om du läser intervjun med Dr. Franz från Bloomberg (som nog många skulle hävda är rätt objektiv och kvalitetsinriktat) hösten 2013 så säger han ingenting om att det är en "gift" att andra programs medlemmar åker på poäng. Min tolkning av den han säger är att om en Förstaklass skall finnas måste den bäras av betalande kunder, och inte poäng/miles och uppgraderingar då det krävs rätt stora investeringar för att bibehålla kvalité hela vägen:
    Lufthansa Cuts First Class Seats, Ousts Air-Miles Hunters - Bloomberg

    Källa: Bloomberg News

    Skulle gärna vilja se när Dr. Franz använder ordet "gift" om andra program
     
    El0, Kristofer och Fedup gillar detta.
  10. Herr Senator har helt rätt här. Ingen VD för ett respektabelt bolag skulle i övrigt kalla någon kund (även med miles), för "vermin". Det är ett extremt värdeladdat ord och knappast något man slänger ur sig.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×