Senaste nytt

United MileagePlus Club Card

Selander

Medlem
Ber på förhand om ursäkt för en lång post... Jag kommer troligen flytta till USA pga. arbete under minst 1,5 år, och då sneglar jag givetvis redan nu på vilket kreditkort jag kan byta till. I nuläget har jag SAS Amex premium och Coop Medmera Mer. Min idé är att dumpa Amex när mitt medlemsår tar slut (oktober), men behålla MedMera Mer för de tillfällen då jag är hemma i Sverige.

Jag skulle gärna vilja fortsätta att samla poäng (hos Star Alliance), och då funderar jag på att lägga om mina resvanor till United istället för SAS (jag kan säkert fortsätta att resa med SAS i praktiken pga. codeshare). Mina Eurobonuspoäng (ca. 80.000) är trots allt giltiga i ytterligare fyra år, så jag har gott om tid att spendera dem längre fram.

Ovan nämnda kort, United MileagePlus Club Card (Chase United MileagePlus: Error) (450 USD/år) verkar erbjuda väldigt mycket för pengarna, men jag har några frågor som ni kanske kan besvara:

1. Är det några svårigheter att få ett amerikanskt kreditkort? Eller räcker det med en adress och ett anställningsavtal att visa upp för banken?
2. Om jag väl har fått ett kort, kan det bli problem att fortsätta använda det i framtiden ifall jag flyttar hem igen? Eller är det bara att fortsätta betala årsavgifterna och köra på?
3. Innebär club-medlemskapet verkligen obegränsade (kostnadsfria) loungebesök hos alla Star-alliance partners? Jag har sett att Lufthansas senatorlounger har nämnts i sammanhanget, och det vore verkligen klockrent om man kan få tillgång till hela Star-alliance nätverk på det här sättet...

Tack på förhand!
 

agehall

Medlem
3. Innebär club-medlemskapet verkligen obegränsade (kostnadsfria) loungebesök hos alla Star-alliance partners? Jag har sett att Lufthansas senatorlounger har nämnts i sammanhanget, och det vore verkligen klockrent om man kan få tillgång till hela Star-alliance nätverk på det här sättet...
Nej, det tror jag inte. Det medlemsskapet ger är väl access till Uniteds egna lounger i USA.
 
Toppen