Senaste nytt

United Mileage Plus bonusresa tråd

A380*G

Medlem
19e september är enligt mig inom den närmsta tiden, finns flyg KIX-AKL-RAR i business med NZ för United poäng.
Även 24e oktober finns denna möjlighet med NZ.

När ska de sluta med den linjen?
Finns ju möjlighet att flyga direkt från NRT också men vad jag kunde se var det sämre tillgänglighet där ifrån på de datum jag tittat.

I oktober lägger de ner AKL-KIX-AKL, men kan komma att sätta in några plan i november om efterfrågan är hög.

KIX flygs med B767 med angled lie flat C. NRT flygs med B772 med herringbone full flat C. Därav stora skillnaden i tillgång av awards.
 

Gus

Medlem
Det går utmärkt att ringa till united för att boka sin resa, och så länge stoppet är mindre än 24h i FRA kan du flyga in kvällen innan. Det tillkommer dock en bokningsavgift på $25 när man bokar via telefon.
Kan man bara göra ett stopp? Eller kan jag boka in 23 h i Oslo, 23 h i Köpenhamn och 23 h i Frankfurt innan jag slutligen åker till Muscat?

Flygningar med en natt emellan men med stopp på under 24hr brukar ofta gå att få fram på UA hemsida om man väljer multi city istället för one-way/return. Värt att testa. Oftast räknar den antalet miles rätt, men vid några tillfällen felaktigt som en stop over och kräver extra miles om det är en one-way eller om redan har en annan stop over inlagd i en returbiljett. I så fall behöver man ringa och UA brukar då ta bort telefonbokningsavgiften.

Jag antar att UA hemsida förutsätter att man alltid vill åka samma dag i den mån det faktiskt går.

LHF.JPG

Tack för tipset, superbra! :) Hade inte tänkt på detta.
Vad tror ni om denna biljetten? Stoppet i Dubai är ju mindre än 24 h. Borde inte priset då bli 40 000 miles istället för 62 500? Kan jag ringa till United om detta och få biljetten för 40 000 miles?
 

Alx

Medlem
Det var den där felberäkningen jag menade. Ibland räknar den det som att man köper två olika biljetter i samma och sätter poängpriset därefter. Jag skulle ringa och förklara hur jag vill ha den och att det verkar vara något fel i beräkningen på deras hemsida eftersom ett stopp på under 24hr inte är en stop over. Det ska vara 40.000 poäng och det kommer de att få fram när de söker åt dig. Jag har vid såna tillfällen påpekat att det inte finns någon möjlighet att göra rätt på hemsidan. För min del har de alltid utan diskussion tagit bort telefonbokningsavgiften. Även om man såklart kan leva med den om de nu skulle vägra! :D
 

Gus

Medlem
Det var den där felberäkningen jag menade. Ibland räknar den det som att man köper två olika biljetter i samma och sätter poängpriset därefter...

lyon.JPG
Tack för info! :) Den här biljetten vill United ha 60 000 miles för. Men stoppet i Lyon är ju mindre än 24 h så denna borde jag också få för 40 000 miles, eller vad tror du?

Följdfråga: Vet du hur många resor man kan göra på en biljett? Jag menar, kan jag åka Stockholm-Lissabon-Zurich-Munich-Hamburg-Frankfurt-Dubai och bara betala 40 000 miles (så länge jag inte stannar mer än 24 h på något stället såklart)? :confused:
 
Toppen