Senaste nytt

United Mileage Plus bonusresa tråd

m10

Medlem
Hm… Visade sig vara väldigt svårt att avstå den här dealen, så nu tillräckligt med poäng rikare för att börja planera NRT-HKG-AKL-RAR eller liknande. Vore bra om något FFP erbjuder försäljning av extra timmar till dygnet, så man får tid med resandet.
 
Det var mellan Auckland och Papeete. Det råkade vara så att på det datumet som jag sökte inte fanns Business class award på sträckan.
Det ä högsta kabinklassen på hela resan som gäller.


Nu är allt ok med "Mixed cabin". Har ringt till United och fick hjälp att få en bättre routing. Den som svarade var en trevlig tjej från Central Afrika :) Jag har kollat availability på ANA innan jag ringde och det var bra att jag vet vilken flyg jag tänker ha. Tack igen, bc.se :)
 
Last edited:

airborn

Medlem
Ej möjligt för enkelresa.
En stopover är tillåten för en t/r.

Jag fick svar från United Mileage Plus call center att stopover i Auckland var INTE OK när man flyger mellan Tokyo och Papeete.
Men det var när United Mileage Plus och Continental OnePass existerade samtidigt. Alltså pre-merger.

Ni kan prova att kolla. Det går att söka bonusresa även som multi-city på United.com.

AHO, jag lyckades boka in ett stopp i AKL på väg till Raratonga i höstas på biljetten BKK-SYD-AKL-RAR-AKL-PVG-(NRT-GUM) med UA awards i C. skippar de två sista i parantes och hoppar på ett SK plan hem. UA biljetten tillåter normalt ett stopp om man bokar tur och retur (gäller en två enkelresor).

Denna bokning var långt efter mergern..
 

henrik l

Medlem
Har läst igenom tråden, men inte lyckats hitta vad som gäller för LH F och LX F. Har för mig att jag har läst någonstans att åtminstone LH släpper F 2 veckor före avgång?
 

Jonas C

Medlem
40K från Japan till Söderhavet t/r i Business Class känns väldigt lockande. Synd bara att tillgängligheten på Air NZ inte är den bästa…
 

palmen

Moderator
40K från Japan till Söderhavet t/r i Business Class känns väldigt lockande. Synd bara att tillgängligheten på Air NZ inte är den bästa…

Jag satt och tittade på just detta för 2 dagar sedan. Verkar som om det finns en hel del på torsdagar den närmsta tiden från osaka med NZ (om jag kommer ihåg rätt). Tittar man efter jul verkar det dock inte finnas några C award platser ännu på SYD/AKL-RAR, antar att de släpps senare.
 

A380*G

Medlem
Jag satt och tittade på just detta för 2 dagar sedan. Verkar som om det finns en hel del på torsdagar den närmsta tiden från osaka med NZ (om jag kommer ihåg rätt). Tittar man efter jul verkar det dock inte finnas några C award platser ännu på SYD/AKL-RAR, antar att de släpps senare.

Inte från KIX iaf, NZ lägger ner den linjen snart.
 

palmen

Moderator
Inte från KIX iaf, NZ lägger ner den linjen snart.

19e september är enligt mig inom den närmsta tiden, finns flyg KIX-AKL-RAR i business med NZ för United poäng.
Även 24e oktober finns denna möjlighet med NZ.

När ska de sluta med den linjen?
Finns ju möjlighet att flyga direkt från NRT också men vad jag kunde se var det sämre tillgänglighet där ifrån på de datum jag tittat.
 
Toppen