Senaste nytt

United Mileage Plus bonusresa tråd

Dr. Miles

Expert
[Lite om kostnader, det enda jag inte hittar är om de tillåter några ändringar överhuvudtaget på en *A award efter resan påbörjats
Jag hittar inte länken nu, men United Mileage Plus och Air Canada Aeroplan är två Star Alliance FFP som jag vet att man kan ändra flighter/datum EFTER man har påbörjat sin bonusresa.
 

Magino

Medlem
Jag hittar inte länken nu, men United Mileage Plus och Air Canada Aeroplan är två Star Alliance FFP som jag vet att man kan ändra flighter/datum EFTER man har påbörjat sin bonusresa.

Detta gillar vi. Förstår inte varför bonusprogrammen ska envisas med att man inte ska kunna göra detta trots man är villig att betala en serviceavgift
 

jumbooze

Medlem

Dr. Miles

Expert
Hur ser det ut med YQ(bränsletilägg) här?
Typ en CPH-LAX med SK/LH bokad med UA Milage+, betalar man avgifter i vanlig ordning eller är det "inga"?

Jag hittade den här tråden på FT som gjorde mig mer konfunderad:
Fuel surcharge (YQ) on United long-haul flights awards - FlyerTalk Forums
Se #3 (FlyerTalk Forums - View Single Post - Fuel surcharge (YQ) on United long-haul flights awards)
These are award flights on Lufthansa metal, booked on United with Mileage Plus points.

Jag reste en bonusresa som var bokad med UA miles i 2010(pre-merger med Continental) och då var det inget bränsletillägg på Lufthansa flygningar.
 
Toppen