United Mileage Plus - Alla award bookings genom HKG kostar 4 Miles

Diskussion i 'Star Alliance' startad av charlesswe, 16 Juli 2012.

1. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 16 Juli 2012
    2 personer gillar detta.
  2. Där gäller att man måste vara snabb! Jag har missat det...:(

3. Jag uppmärksammade felet, men vågade inte boka. Det är ju lite skillnad mellan "mistake-fare" och "mistake-award" . För en award-flygning kan man ju näppeligen påstå att man inte visste hur mycket miles som behövdes, då det finns fasta award-charts.

Sedan finns regler för att bolaget inte har rätt att prisjustera mistake-fares utan bara avbeställa. Undrar om det är lika säkert gällande miles...:confused:

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir intressant att se vad de gör...

5. Sannerligen. Jag funderade på att öppna ett nytt konto med endast 1000miles, så jag inte kunde förlora något... Dock var dealen redan borta när jag skulle omsätta tanken i handling.

6. Det verkar som United inte accepterar bonusresor som är bokad för 4 miles.

7. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undra vad som händer med dem som redan hunnit starta sina resor?

8. Om man har tillräckligt med miles på kontot, tror jag att de drar retroaktivt. Som Palazzi skrev, det finns publicerad award tabell. Så kan man inte hävda att det var rätt antal miles för bonusresa heller.

Jag vet dock inte vad som händer för människor som inte har tillräckligt många miles på kontot och ändå har börjat resa.

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingenting kan jag tänka mig, dom lär nog få slutföra sina resor, annars lär nog United bli stämda på ganska rejäla belopp. Systemet för stämningar verkar bygga på att folk är totalt intelligensbefriade. T ex verkar man förutsätta att folk inte förstår att dom inte ska stoppa in handen när gräsklipparens skärblad snurrar för fullt, därav stora varningstexter. Så om man bokar och påbörjar en bonusresa för en bråkdel av poängen som behövs, så kan man ju alltid hävda att det inte fanns någon synlig information:D

2 personer gillar detta.
  10. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har uppenbarligen varit mycket i farten den enda veckan som jag inte lusläst BC.se...
    Så går det...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!