United Milage Plus byter modell för status till revenue baserad

Diskussion i 'Star Alliance' startad av FFS, 18 Juni 2013.

  1. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  2. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  3. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tyckte jag sökte efter om någon annan redan skrivit om det... Kan inte lyckas varje gång. :)
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Då får vi se när American Airlines och de andra amerikanska drakarna följer efter..?
     
  5. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    UA följer bara Delta så frågan är om American Airlines(US) kommer att följa dem?
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Aha, det hade jag missat.

    Om SAS skulle göra samma sak, vad tror ni gränsen skulle ligga på? 50000 SEK för ett EBG? 30000?
     
  7. Jag har sagt detta under många år: den ända lojalitet som räknas är pengar och marginal som en kund genererar, inte antalet km/Miles eller segment. Denna förändringar kommer nu som flygbolagen äntligen börjar agera som en affärsverksamhet och inte enbart ett flygbolag.

    Jag har redan fått en utskällning från min amerikanska polare då jag ansåg att han tog ett stort övertramp då han kallade Jeff Smizek en "moron" på Uniteds Facebook sajt.

    Detta mina vänner, är framtiden tror jag och följer SQ PPS, M&M, FlyingBlue och delvis TP modellen inom BAEC.
     
  8. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Är inte kraven att nå Senator redan höga nog?
     
  9. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa sen är väl frågan hur vanligt detta är? Inrikes finns det nog säkert en del SEN, men de flyger med sannolikhet ett par Lufthansa segment om året. Med undantag för TAP Victoria så är M&M det minst generösa programmet i *A så jag ser inte riktigt skälet till att bunkra upp ett Senatorkort, annat än att det är ett väldigt snyggt kort både till utseende och namn :)

    Hos flygbolag som A3 är det nog mer relevant med ett minimumkrav...
     
  10. Skillnaden på BAEC och SQ PPS/M&M HON är att i teorin kan man nå BAEC Gold, Gold Card List och Concorde Room Card vid att resa på billiga ekonomiklassbiljetter runt omkring i världen, men rent praktiskt är det otroligt svårt att göra detta. Med andra ord (i teorin) är det revenue/margin som räknas vid att Tier Points fördelas per kabinklass.

    Det som talar lite emot mitt eget argument med just British Airways är två saker:
    Dessa väldigt billiga affärsklassbiljetter inom Europa kombinerat med
    Alla bokningsklasser i samma kabin ger samma Tier Points och Avios

    Det är även svårt för mig att argumentera att en CE resa för 2 500kr till LHR genererar högre revenue/margin än en ekonomiresenär som åker ET kabinen för 4 000kr t/r.

    Allt detta löses via en United/Delta eller SQ PPS modell där total spending på bolaget räknas. Som Gordon Gekko sa: "Greed is good"! :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×