United har avslutat renovering av Boeing 757 för transkontinental flygningar

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 11 December 2013.

1. United har nyligen avslutat renoveringen av sina Boeing 757 som användes till trans-kontinental flygning.

Dessa plan är nu utrustade med:
    • IFE på alla stolar. 15,4 tums skärm i First class (inrikes) och 9 tums skärm i Economy class.
    • Eluttag och USB uttag på alla stolar
    • Wifi ombord.

First class stolen blir helt platt och 195 cm lång i sängläge.

United 757 BusinessFirst.jpg
    (Foto: United Newsroom)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

United Airlines Completes Redesign of p.s. 'Premium Service' Fleet

1 person likes this.
  2. Det är samma BusinessFirst produkt som pre-CO hade på interkontinentala B757-200ER som flyger på "thin routes" från EWR (t.ex. ARN och OSL). En utmärkt produkt (IMHO).

Nu som detta är klart blir American Airlines (American Airlines) ensamma med 3-klass eller 4-klass om man räknar Main Cabin Extra (MCE) som egen klass på den viktiga transkontinentala marknaden mellan JFK-SFO samt JFK-LAX.

Intressant nog är UAs produkt mellan EWR-LAX och EWR-SFO inte den samma, och det är JFK som är "Premium". Det samma gäller iofs American Airlines som har en dagligen EWR-LAX.

Jag hade en bra American Airlines resa senast, hoppas testa UA snart på en transkontinental resa :)

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan bränna 17500 M&M poäng på en enkelresa i BusinessFirst mellan JFK och LAX. Ganska bra värde för M&M poäng tycker jag :)

Ser fram emot att testa denna produkt själv om ett par månader, dock på en transatlantic flygning.

4. Jaws

Jaws Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas det är detta plan som jag flyger i februari :)
    Sedan kan jag återkomma med en recension.

5. Om du åker JFK-SFO-JFK eller JFK-LAX-JFK är detta ditt flygplan. Om du läser ovan:

CHICAGO, Dec. 2, 2013 /PRNewswire/ -- United Airlines today announced it is the first and only airline to offer premium-cabin, flat-bed seats on every scheduled transcontinental flight between New York's John F. Kennedy International Airport and San Francisco and between New York JFK and Los Angeles.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!