Senaste nytt

United First mistake fare: Boston - San Francisco - Sydkorea T/R

flybob

Medlem
17000 miles x 2 till EB, inte illa för 12000 SEK :)

Är det så? Kikar jag på UAs hemsida så står det:
Eligible purchased fare classesAward mile earnings (including class-of-service bonus)
F, A (3-cabin Global First)250%
F, A (all other)175%
J, C, D175%

Min bokning är:
BOS - SFO - Fare Class: A
SFO - HND - Fare Class: A
NRT - ICN - Fare Class: D
ICN - SFO - Fare Class: A
SFO - BOS - Fare Class: A

Ger det 250% resp 175% till EB också?

Isf bör jag klara EBG samt AA EXP förutsatt att jag hittar en bra OneWorld-resa till/från USA.
 

agehall

Medlem
Ska du kreditera till EB så ska du titta på EBs intjäningstabeller. EB vet inte vad first är, så jag gissar på att du får 200% intjäning.
 

Dr. Miles

Expert
Är det så? Kikar jag på UAs hemsida så står det:
Eligible purchased fare classesAward mile earnings (including class-of-service bonus)
F, A (3-cabin Global First)250%
F, A (all other)175%
J, C, D175%

Min bokning är:
BOS - SFO - Fare Class: A
SFO - HND - Fare Class: A
NRT - ICN - Fare Class: D
ICN - SFO - Fare Class: A
SFO - BOS - Fare Class: A

Ger det 250% resp 175% till EB också?

Isf bör jag klara EBG samt AA EXP förutsatt att jag hittar en bra OneWorld-resa till/från USA.

Du tittar på fel källa. Om du tänker att kreditera till SAS EuroBonus, bör du titta på SAS webbsida, inte United:s.

http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/
 

agehall

Medlem
Har för mig att jag läst (på FT) att amerikanska bolag MÅSTE stå för mistake fares under förutästtning att de biljetterats.

Måste och måste. Det är betydligt billigare för dem att stå för sitt misstag än att ta de dryga böter som DOT annars skulle dela ut.
 

AABack2ARN

Medlem
Kanske något för de klåfingriga EU-myndigheterna att ta efter..? Dvs utfärda dryga böter för elaka flygbolag som inte vill stå för sina egna misstag.
 
Toppen