United First lounge Chicago ORD. Hur är den?

Diskussion i 'Lounger' startad av Traveller, 5 Augusti 2013.

1. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger onsdag CUR-MIA och fortsätter sedan MIA-ORD-LHR-ARN och har mycket tid i Chicago. Tänkte åka på outlet och sedan till First loungen. Hur är den? Ska jag ta annan lounge?

2. Fredrik Bodin

Fredrik Bodin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr bara dåliga erfarenheter fr ORD :-( du ska undvika British Airways's/American Airlines's lounge iallafall...

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    American Airlines:s Flagship lounge (i terminal 3) är förvisso inget fantastiskt men så illa är den inte. Däremot är deras Admirals Club under all kritik för att kallas lounge. Har aldrig testat British Airways på ORD.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äh, American Airlines's lounge på ORD är väl helt ok med amerikanska mått mätt.

edit: Ser att Traveller frågar om United, inte American Airlines som sedan diskuteras. United's lounge är väl ingen höjdare, men man överlever. Jag tror inte det finns "bra" lounger i USA...

5. Jag har roat mig lite med min rumskompis Traveller att ingen verkar svara på själva frågan :) Hur är United Airlines First Class Lounge på Chicago O'Hare men rent allmänt tala om lounger i USA och ORD. Förlåt om jag är taskig..

I alla fall: UA har egna F lounger i USA: ORD, IAD, JFK, LAX och SFO. Det finns en på NRT också. Gällande ORD min room-mate Traveller (som förövrigt är ute och dyker just nu), så kan du läsa lite här:

United Global First Lounge at Chicago O'Hare (ORD) - The Journey the Destination - Regional First

Last edited: 5 Augusti 2013
    1 person likes this.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser ut som att de gjort om den sedan jag var där för ett par år sedan. Ser ju helt OK ut tycker jag.

7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nog för att det finns ont om bra lounger i USA. Men det finns i alla fall EN riktigt bra; Virgin Atlantic Clubhouse på JFK!

United "First" lounges (business) är inget man skriver hem om men ändå helt OK. Jämförbara med SL på ARN.

8. Back on topic:

Det finns United Club och sedan finns det United GlobalFirst lounger på flygplatserna ovan som är ett steg upp från United Club. Då Herr Pandion Traveller skall med UA GlobalFirst mellan ORD och LHR kan han använda denna på ORD. Frågan var om någon hade varit i just denna lounge, men det verkar ingen (så långt) ha varit :)

9. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kan jag berätta att någon har varit i UnitedFirst loungen på ORD, jag nämligen som sitter där i skrivande stund. Den här UnitedFirst longen ligger i terminal 1 på C. Bra utsikt över runway, duschar, Champagne, lax, räkor med såser, ostar, kex, skinka, osv osv samt mängder av viner och andra alkoholhaltiga drycker. Det här är helt klart en trevlig lounge även om själva lokalen inte är byggd i går. Maten smakar förträffligt, servicen på topp, stolarna ok och omhändertagandet riktigt bra.

IMG_4618.jpg IMG_4619.jpg IMG_4620.jpg IMG_4621.jpg IMG_4622.jpg

Last edited: 8 Augusti 2013
    Storsteffe, FF#1, johhenrik och 2 andra gillar detta.
  10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att jag ska försöka knalla över dit och ta en titt, ser ju bra mycket bättre ut än United Club. Även om de faktiskt har ryckt upp sig.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!