Senaste nytt

United eller Avianica för att tjäna poäng (EB)

Lokföraren

Medlem
Att det är ett annat bolag som flyger en viss sträcka. Verkar dock bara vara mellan ARN och LHR som det är ett annat bolag när jag kollar 27/7.
Däremot är det stört dyrt med Avianca... 3900 EUR ToR, om du åker 27/7 - 3/8. I alla fall på deras hemsida. Visa bifogad bild 39010
Snurrigt...
Jag hittade på kilroy ToR med lite olika (UA, Avianica och Lufthansa blandat) för 12722 pengar. Man får väl åtminstone lite poäng då eller?
 

SNIFF

Medlem
Kollar jag på United sida verkar det finns v-klass och h-klass. V=0,75% Miles och H = 100%.

Är nog mer värt att köra United as far as possible. För 12k istället för 34k...
 

agehall

Medlem
Stämmer, Avianca ligger på runt 35k. United är billigast med strax under 13k. Bokas i V och Q, så 75% av flugna miles.
 

Lokföraren

Medlem
Kollar jag på United sida verkar det finns v-klass och h-klass. V=0,75% Miles och H = 100%.

Är nog mer värt att köra United as far as possible. För 12k istället för 34k...

Stämmer, Avianca ligger på runt 35k. United är billigast med strax under 13k. Bokas i V och Q, så 75% av flugna miles.

Alltså, ni är bra mycket bättre än mig på detta. Skall jag boka via United hemsida för att få det bästa? Utresa på tisdag från Arlanda. Borta c:a någon vecka.
 

SNIFF

Medlem
Alltså, ni är bra mycket bättre än mig på detta. Skall jag boka via United hemsida för att få det bästa? Utresa på tisdag från Arlanda. Borta c:a någon vecka.
Det är alltid bättre att boka på Uniteds sida eller annat flygbolag än att boka på momondo eller flygstolen. Det är lättare att hantera ärendet om du kan vända dig direkt till källan.

Vilka dagar vill du åka?
 

Lokföraren

Medlem
Det är alltid bättre att boka på Uniteds sida eller annat flygbolag än att boka på momondo eller flygstolen. Det är lättare att hantera ärendet om du kan vända dig direkt till källan.

Vilka dagar vill du åka?
Jag vill åka på tisdag från stockholm. Sedan hem ungefär en vecka senare. Helst tisdag den 4 (så jag är hemma i Stockholm den 5).
 

SNIFF

Medlem
@Lokföraren om du bokar via United kommer du oavsett att behöva byta i USA så du måste ha en ESTA (Visa waiver) för USA, kostar 14 USD.

ARN-ERW-PTY-CLO
Great Circle Mapper - United har några resor som kostar ca 13000kr i Q-klass 75% miles, och en som kostar 14000kr i U, 100% miles.

Det är 13000 miles ToR.

upload_2015-7-25_11-4-41.png
 
Toppen