United Economy tur och retur till Brasilien

Diskussion i 'Reserapporter' startad av palmen, 10 Februari 2014.

  1. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bakgrund

    Detta blir ingen rapport med massa fina bilder och det är varning för wall of text, även risk för stavfel mm.

    Tack vare riktigt bra priser med United i bokningsklass V bestämde jag mig i somras för att ta en resa till Brasilien nu i Januari. Bokningsklass V ger 100% intjäning till United och med lite kreativ routing är det inga problem att komma över de 19.000 miles som behövs för att flyga ihop ett guldkort med Aegean. Mer info om denna ”deal” går att läsa i följande tråd
    http://www.businessclass.se/forum/s...-gold-foer-under-7000-kr-till-sydamerika.html

    En annan väldigt bra sak med denna biljett är att man kan köpa award accelerator miles för dessa flygningar, dvs man kan köpa 2x antalet miles och få det krediterat till sitt United-konto. Jag köpte in strax över 40k poäng för en kostnad av ungefär 5500 kronor, dessa poäng bokade jag sedan en resa Japan-Söderhavet med i business (20k poäng enkel väg, 40k tur och retur). Tyvärr har de höjt priset på denna award efter 1 februari, kostar 30k för enkelresa, vilket dock får anses vara en väldigt bra deal även om det blir lite dyrare.


    Följande routing hade jag valt
    ARN-LHR, SAS, B737-600
    LHR-ORD, United, B767-300
    ORD-GRU, United, B777-200
    GRU-GIG, United, B777-200
    [DESTINATION]
    GIG-IAH, United, B777-200 (gratis uppgradering till economy extra)
    IAH-EWR, United, A320
    [STOPOVER]
    EWR-ARN, United, B757-200
    Totalt ger detta ca 21.000 miles


    ARN-LHR, SAS B737-600
    Normalt är inte detta någon flight att skriva något om, men det hände dock en hel del. Hade valt plats 4A, andra raden i GO, så långt inga problem. Kom till ARN ca 1½ timme innan planet skulle gå och det blev som vanligt en obligatorisk öl när man ska iväg på semester (oavsett tid på dygnet).
    Boarding skulle börja 10:50 men när jag kommer till gaten märker man direkt att något inte är som det ska. Planet står inne, och jag hade precis missat ett utrop i gaten. Det visar sig att det är/har varit dimma i London på morgonen så vi har blivit av med vår slottid. Först fick vi en ny tid ca 1 timme senare men även den blir vi av med.
    Boarding påbörjas 12:00 och vi har fått en ny slottid på LHR klockan 14:10. Jag har sedan tidigare insett att det finns en relativt stor risk att missa min connection på LHR pga denna försening och tack vare forumet får jag dock en hel del hjälp med möjliga connections som skulle kunna fungera utifall att ”olyckan” är framme. Det tog endast 6 minuter för jumbooze och 8 minuter för @Dr miles att komma fram med tänkbara nya routings.
    http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/15695-foersening-pa-vaeg-mot-rio.html

    Vi kommer iväg från ARN vid 13:00 och landar på LHR 14:10, framme vid gaten ca 14:25 och jag har nu bara 1 timme på mig att byta plan, ”ska inte vara några problem” är det enda jag tänker. Skyndar mig fram till connections där jag inser att jag måste till T1 istället för att T3 som jag landat på, väntan på buss samt en busstur så är jag framme på T3 ca 14:50. När de scannar mitt boardingpass vid security blir jag ombedd att direkt gå till United-disken. Kön går oerhört långsamt genom securityn men kommer fram till Uniteds disk vid 15:05, visar sig att jag kommer hinna med planet trots allt. Framme vid gaten ca 15:10 och möts av ”GATE CLOSED”, dock inga problem i och med att de redan boardat mig innan jag kommit fram.

    LHR-ORD, United, B767-300
    Jag är absolut sist på planet halvt med andan i halsen. Det är en väldigt gammal Star Alliance-målad B767 som ska ta oss vidare till Chicago, planet är från början av 90-talet och kan inte ha lång tid kvar i tjänstgöring känns det som. Kabinväskan får inte plats i bagagehyllorna i mitten (min kabinväska är inte oversize) så det blir att lägga den några rader längre bak. Som tur är ligger beläggningen i economy på ca 40%, alla som ville fick en egen sätesrad och självklart hade några satt sig på min plats men de flyttade en rad fram istället.

    Min tanke var att shoppa lite på LHR och äta en ordentlig måltid, inget av det han jag med av förklarliga skäl. Väl uppe i luften tar det inte lång tid innan de kommer ut med dricka och snacks (salta pinnar i miniformat), och efter ytterligare en studn så kommer även maten ut. Mitt val föll på Beef Brisket, helt ok för att vara flygplansmat (eller så var jag bara väldigt hungrig). Soft-drinks är gratis medan man får betala för öl/vin (7/8$).
    1 timme innan landning kommer det lite mat igen, en liten låda innehållande en varm macka och lite chips. Det var i särklass den bästa mackan jag ätit ombord ett flygplan, kalkon och ost samt senap som man fick lägga på själv. Här har SAS verkligen något som de borde lägga till i sin café-vagn. Frågade om det fanns möjlighet att få ytterligare en macka och det var inga problem att få ytterligare en box.

    IMG_1525.jpg

    IMG_1526.jpg


    Skärmarna med underhållning var det minsta jag sett, knappt större än en smartphone, ingen AVOD heller, gick dock att fördriva tiden behjälpligt med att se på någon film.

    Cabin Crew på denna flygning var helt underbar, alltid leende och det verkar som de verkligen gillade sitt jobb (kanske bara glada för den låga beläggningen). Det pratades och skämtades med många passagerare och när man beställde dricka fick man alltid hela burken med dricka och inga som helst problem att få något mer när så önskades. Även om hårdvaran inte håller måttet så var denna flygning helt ok, mycket tack vare crew.

    Vi landar på utsatt tid och det blir dags för mig att röra lite på benen innan den flygning jag trodde skulle bli den värsta på denna resa.


    ORD-GRU, United B777-200
    Jag hade passerat ORD ca 4 månader tidigare då köerna till immigration var väldigt långa och enbart 3 öppna bås. Helt annorlunda nu när jag skulel fixa formaliteterna, ingen kö alls och 13 öppan bås. Det gick faktiskt snabbare att ta sig igenom som icke amerikan, total tid för att ta sig genom immigration blev ca 1 minut till skillnad från nästan 1 timme vid besöket tidigare.

    Det första jag gjorde på ORD var att kolla möjligheter till uppgradering på flighten, fanns 1 stol kvar i business men de ville ha över 1000 dollar för denna så det var inte aktuellt. Istället väntade jag vid en av barerna med en öl och lite sport på TVn.

    Gick till gaten i god tid för att komma på så snabbt som möjligt, det hade redan börjat bildats köer vid de olika boarding groups. United har ett system med 5 boardinggrupper, grupp 1-2 är premium och 3-5 är resten. Jag hade grupp 3, ingen aning om varför jag fått denna boardinggrupp men troligtvis för att man är medlem i något bonusprogram (ren gissning från min sida). När jag hade mitt EBS inlagt på en tidigare flygning med United fick jag boarding group 2.

    Skönt att vara bland de första ombord på planet, hade vid bokning valt plats 34A, första raden i economy och fönsterplats så man kunde sova någorlunda ok. Hela planet var fullbokat och de som inte valt platser innan hamnade nog i economy extra (redan 3 månader innan var alla platser i economy upptagna). Jag var dock nöjd med en fönsterplats på denna relativt nya B777-200. Innan alla boardat fick jag frågan om jag kunde tänka mig att byta säte, första tanken var absolut inte, visade sig dock vare plats 37K, fönsterplats på andra sidan som jag accepterade. Skulle visa sig vara ett bra val i och med att mittsätet där var det enda tomma sätet i hela economy/economy extra, jag hade med andra ord 1½ säte för denna nattflygning.

    IMG_1528.jpg

    IMG_1584.jpg

    IMG_1585.jpg

    IMG_1586.jpg

    Själva boardingen var dock en stor hönsgård, många som ”vägrade” lägga upp sitt bagage när de satt vid nödutgång, folk med på tok för stora väskor, folk som krävde att få andras platser utan någon som helst anledning, allmän förvirring osv.

    Iväg kom vi i alla fall på utsatt tid. Crew på denna flygnign var dock ljusår från va jag haft på flighten över Atlanten. Inte ett enda leende och de såg verkligen ut att vantrivas. Till mat valde jag BBQ kyckling med ris som var ok, inte mer.
    Fokus låg nu på att försöka sova så mycket som möjligt, för att minska träsmaken från sätet så tog jag en extra kudde att sitta på och sov väl hyffsat större delen av flygningen. Drygt 1½ timme innan landning kom frukosten ut som bestod av en croisant och lite frukt.
    På denna flight fick man aldrig en hel burk med dricka, de hällde upp allt på glas vilket jag kan tycka var lite väl ”snålt”.

    Denna B777-200 hade AVOD installerat med ”nya” skärmar, sätena var också relativt nya. Det bästa var att man redan vid boarding kunde starta en film eller vad man nu önskade se/lyssna på.
    Innan vi landade i Sao Paolo fick vi info om vilken gate vi skulle till i väntan på nästa flygning som skulle ta oss mot Rio de Janeiro.


    GRU-GIG, United B777-200
    Denna flight blev omkring 2 timmar sen pga sen ainkommande flyg från östkusten, man väntade in planen från Washington och New York som blivit sena pga snöoväder. Detta oväder gjorde att min reskamrat inte kunde möta upp (flyg via EWR) utan fick möta upp 2 dagar senare.

    Vet inte exakt antal på denna flygning men det var max 50 pers i economy, serverades faktiskt en pre flight drink (juice eller vatten) men det var också allt som serverades på denan flygning som tog ca 35 minuter. Vi tog oss inte ens upp på normal march-höjd utan det blev ca 20.000 fot innan det var dags att gå ner för landning. Finns inte mycket mer att tillägga, samma hårdvara som på flygningen från ORD.


    GIG-IAH, United B777-200
    Några dagar innan resan kollade jag status via United app och såg att jag fått en ny plats på planet. I och med att jag hunnit få Silver-status (Aegean Blue) så verkar det som om de uppgraderat mig till Economy Extra, fortfarande fönsterplats. Resan till GIG började från Buzios (ca 20 mil öster om Rio) med buss. Resan skulle ta ca 2½ timme men pga köer utanför Rio tog det närmre 3½ timme. Hade trots det gott om tid när vi kom till stora bussterminalen i Rio, ca 3½ timme till planet skulle gå. Även ut till flygplatsen var det kö med taxin, var dock framme i god tid, ca 2½ timme till avgång.

    Vad ska man då säga om denna flygplats? Skavsta framstår som 5-stjärnigt är väl det första som slår mig. De flesta utländska bolag höll till på Terminal 2, fanns inget annat än incheckningsdiskar när jag kom dit. Var väldigt hungrig i och med att det bara blivit frukost tidigare under dagen. Skyndade mig igenom security för att få något att äta, visades sig att det inte fanns någon form av ”riktig” mat, enbart snacks, godis och några mackor. Man kunde betala för att komma in i American Airlines-loungen men där hade de enbart ”snacks” och det skulle kosta 50$ så jag avstod.
    Jag fick nöja mig med 2 små mackor som de lite halvhjärtat varmt på så att osten halvt hade smält. Mycket mer än så finns det väl inte att säga, fanns verkligen inget vettigt att göra här förutom att vänta på planet.
    Det jag mest undrar är hur de ska klara av fotbolls-vm i sommar och OS om 2 år.

    Med silver-status hade jag nu fått boarding-grupp 2 vilket var väldigt skönt, var bland de första ombord i economy extra och stuvade undan bagaget och slog mig ner. I stort sett alla mittplatser var blockade i economy extra vilket var väldigt skönt, återigen 1½ säte för mig själv på en nattflygning. Samma servicekoncept som flygningen från Chicago, inget skillde sig utan det var bara att äta och försöka sova så fort som möjligt. Jag sov helt ok även om man vaknade några gånger under natten. Vaknade upp ordentligt ca 30 minuter innan landning och frukosten var sedan länge förbi, de hade dock lämnat en låda vid min plats vilket uppskattades.
    Detta var väl det enda positiva från crew, riktigt sura och halvotrevliga mot oss resenärer. Fick ett väldigt snorkigt svar tillbaka när jag inte uppfattade vilka de 2 alternativen var för middagen. Efter en lång suck och ett djupt stön så upprepade de att jag hade att välja på pasta eller kött.

    Vi ankom IAH nästan 30 minuter innan landning, klockan var med andra ord innan 5 på morgonen när jag klev av planet. Lite lagom trött och bara att fixa immigration och hämta bagaget. Detta skulle dock visa sig lika smidigt som på ORD, var igenom alla formaliteter och stod i avgångshallen 20 minuter efter att jag gått av planet.


    IAH-EWR, United
    Jag hade tagit i ordentligtmed tid mellan flighterna och mitt plan mot New York skulle inte gå förrän 3 timmar senare. Gick fram till gaten för första planet för dagen och frågade om man kunde bli ombokad. Detta var inga problem alls så utan att behöva betala något ombokades jag till att åka 2 timmar tidigare, dessutom nödutgångsplats. Åter igen hade jag fått boarding group 2 och var bland de första ombord en mer eller mindre helt ny A319 (kändes som det i alla fall på inredningen). Vi blev dock sittande ett tag och det skulle visa sig att styrman hade blivit sjuk och vi inväntade en ny pilot. Tyvärr fick de inte tag på någon så alla ombads att istället gå av och bokas om på nästa flight till EWR. Blev lite gatlopp genom terminalen för att vara bland de första vid nästa gate. De hade inte alls blivit förvarnade över att drygt 100 personer extra nu skulle försöka komma med detta plan. Jag stod som nummer 3 i kön och fick en plats långt bak i planet. Av förklarliga skäl blev denna flight helt proppfull, mannen framför var inte alls nöjd över att ha hamnat långt bak i economy istället för business som han var bokad i.

    Finns väl inte mycket att säga om själva flighten, som att flyga vilken SAS-flight som helst inom europa när det är helt fullt. Spenderade de ca 3 timmarna med att halvsova och läsa klart min bok.

    Ankom New York drygt 1 timme tidigare än vad jag skulel gjort med min ursprungliga bokning, mycket nöjd över det. Fick vänta närmre 20 minuter på väskan och tog sedan NJ Transit (tåg) in till Penn Station och sen vidare med taxi till hotellet.


    EWR-ARN, United, B757-200
    Slutet på denna resa, checkade ut från hotellet och tog en taxi till Penn Station. Det var dock lagom kaos pga stundande Super Bowl i NY. En resa på 2 avenyer och 10 gator tog nu 30 minuter och kostade 20$, som tur var hade jag gått om tid så det spelade väl ingen större roll.

    16:30 var uppsatt tid för boarding med avgångstid 17:15. 5 minuter innan utsatt tid började boarding för första boardinggruppen, jag hade återigen grupp 2 och var med andra ord bland de första ombord.
    Relativt snabbt skulle min stolsgranne även dyka upp. En kvinna med sin bäbis på några månader, här hade jag för något år sedan nog helst velat gå och gömma mig efter några väldigt dåliga upplevelser med små barn på en långflygning. BC.se har dock fått mig att se detta på ett helt annat sätt, ofta är det som sagt andra som stör mer ombord på ett plan än väldigt små barn. Efter att ha hjälpts åt att komma på plats så hade jag nu en 7 timmars flygning med en liten bäbis som närmsta stolsgranne. Allt fungerade dock mycket över förväntan. Tror att nyckeln här är att intala sig själv att det inte kommer vara några problem. Barnet sov till en början men vaknade efter ca 1 timme in på flygningen när det var dags för mat. Ett utspillt nästan tomt vattenglas var det värsta som hände innan jag somnade efter middagen. Jag vaknade till någon gång under natten och upptäckte att min stolsgranne var borta. Mamman var nog den som hade det absolut jobbigast. Så fort barnet hade blivit lite ledsen hade hon gått bort i kabinen där så få som möjligt skulle störas. Om alla passagerare visade så här mycket hänsyn skulle det aldrig vara några problem att vara ute och flyga.
    Jag lyckades mer eller mindre sova hela resan fram till ca 30 minuter innan landning, hade missat frukosten men det spelade mindre roll. Somnade om igen och vaknade 1 minut innan vi landade. Vi landade nästan 30 minuter innan utsatt tid, väl genom pass-filtret så kom väskorna nästan på en gång. Bra jobbat så tidigt på morgonen.

    IMG_1596.jpg

    IMG_1598.jpg

    IMG_1599.jpg

    IMG_1600.jpg


    Sammanfattning
    Efter min förra långresa (nu räkanr jag inte resan till New York i höstas) då jag flög till Japan i F fick jag frågan på en av månads-träffarna på Monks om jag någonsin skulle kunna flyga economy igen och mitt svar var då JA, om priset och syftet är det rätta.

    Efter omrking 39 timmar i United/SAS Economy på denna resa så har det gått helt klart över förväntan. Absolut har det varit jobbigt och en hel del träsmak har man fått uppleva. Det fungerar dock hyffsat bra när man sitter på en extra kudde, dämpar det värsta i stolarna.
    Skulle jag flyga United igen i economy, ABSOLUT. Det enda man kunde anmärka på egentligen var väl att många i cabin crew var väldigt sura och en del direkt otrevliga. Hårdvaran på väg till Chicago höll absolut inte måttet men fungerade för en dagflygning, övriga flyg har dock haft väldigt bra hårdvara. I övrigt har allt fungerat bra och jag gillar verkligen hur de boardar planet.

    Det finns som sagt 5 boarding-grupper där de första två är för ”status-passagerare”. Tydligt uppmärkta gångar med var man ska stå beroende på vilken boardinggrupp man har. Det fanns inte på kartan att man kunde tränga sig före i en annan boarding-kö. Hade man inte rätt boarding-grupp var det bara att vända tillbaka (vilket några fick erfara). Med denna typ av boarding behöver de inte ropa ut om alla som ska ha prio-boarding pga alla olika anledningar.
    Det skulle vara kul att veta vad det är som kvalificerar en för de olika grupperna, min egen gissning är följande.
    Grupp 1: De som reser business/first eller har hög status inom United (kanske även star alliance gold).
    Grupp 2: Övriga med status inom *A, samt de som köpt prio boarding och economy extra.
    Grupp 3: De med ett frequent flyer program registrerat på bokningen.
    Grupp 4: Economy?
    Grupp 5: Economy?
    En annan sak som jag märkte var att de höll tiden för boarding väldigt bra, stod det att boarding började 12:00 så var det verkligen boarding då, inte 15 minuter senare som man kan se hos andra bolag ibland.
    I och med att jag fått en släng av First Class Syndrome Light sedan tidigare så hde ”doktorn” ordinerat resa i economy, kan ju dock säga att det är helt fel medicin. Nu vill jag än mer åka business eller first på nästa resa, dock skulle jag inte dra mig för att resa economy igen om det är det som är alternativet.
    Jag skulle ge United 4 stjärnor av 5 för resa longhaul i economy (jämför enbart mot economy, inte mot andra klasser). Hade det inte varit för att hårdvaran kan vara lite utdaterad på vissa plan och en del cabin crew helt har fel arbete skulle betyget nog få ett plus i kanten också.


    Lite bonusbilder från resan

    Windsor Miramar, Rio: Hotellrummet
    IMG_1530.jpg

    Windsor Miramar, Rio: Utsikt från hotellrummet
    IMG_1532.jpg

    Windsor Miramar, Rio: Frukost, observera att det är pata negra som serveras
    DSC_0754.jpg

    Windsor Miramar, Rio: Bra utsikt från takpoolen
    DSC_0779.jpg

    Copacaban sett från sockertoppen
    IMG_1544.jpg

    Obligatorisk bild på jesus-statyn, totalt värdelös upplevelse enligt mig
    IMG_1552.jpg

    Fullsatt på Maracana ikväll?
    DSC_0794.jpg

    Åtminstone halva stadion hade åskådare
    DSC_0798.jpg

    Copacabana med "sockertoppen" i bakgrunden
    DSC_0805.jpg

    Caipirinha
    DSC_0806.jpg

    Pousada Vila D'Este, Buzios: Utsikten från frukostbordet
    DSC_0807.jpg

    Pousada Vila D'Este, Buzios: Utsikt från "soldäck"
    DSC_0832.jpg
    IMG_1566.jpg

    Pousada Vila D'Este, Buzios: Solnedgång på terassen
    IMG_1572.jpg
    IMG_1575.jpg

    Brigitte Bardot finns att beskåda som staty i Buzios, vårt hotell låg rakt ovanför
    DSC_0810.jpg

    Buzios: Stranden Azeda vid 12 på dagen, vid 10-tiden helt folktomt
    IMG_1579.jpg

    Henke ägde matchen mot Islanders, bra form inför OS?
    DSC_0838.jpg
     
    Last edited: 10 Februari 2014
    jonlindsten, Dreamliner, olo och 39 andra gillar detta.
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Wow vilken utförlig och välskriven reserapport! Kul att du var nöjd med United trots en del mindre lyckade upplevelser.

    Trots att jag är ett fan av UA och tycker att de har försökt att bättra på kabinpersonalens humör de senaste åren så kan jag inte säga annat än att de fortfarande har en bit kvar tills de når en vettig nivå. Skillnaderna mellan olika crew är helt enkelt fortfarande alldeles för stor. Att vara trevlig kostar inget extra och kan ju ofta kompensera ganska stora skavanker. Synd att inte all kabinpersonal inser detta med tanke på att de då hade sluppit en hel del klagomål och jobbiga situationer.
     
  3. Jenkizzz

    Jenkizzz Medlem

    Åh vad kul att läsa, riktigt bra rapport!!! Extra kul att det är flera som kör på Aegan guld sydamerika resan med United! :)

    Kan hålla med om mycket från vår resa till Buenos Aires med United. Vi hade turen att ha överlag mycket trevlig personal på samtliga flygningar och jag kan inte annat än hålla med om att hårdvaran har mycket bra kvalitet, tyckte även att maten var över förväntan. Tyckte dock att personalen på flygplatserna hade kunnat vara lite mer tillmötesgående.
     
  4. Kenny

    Kenny Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer med tidigare beröm av rapporten. Angående olika boardinggrupper; jag flög EWR-SFO i economy plus för några veckor sedan. Som EBG hamnar jag i grupp två. First class och nån hög status inom United var grupp ett.
     
  5. karho

    karho Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för fin rapport Palmen! Kul att läsa lite om longhaul i ekonomiklass.

    Gällande boardinggrupperna på United har jag också funderat på det, och läser nu på flyertalk vad som verkar gälla:

    Pre-Boarding
    •Customers with Disabilities
    •Global Services
    •Uniformed Military Personnel

    Premier Access Boarding
    •Group 1: Premier 1K, Premier Platinum, premium cabins
    •Group 2: Premier Gold, Star Gold, Premier Silver*, MileagePlus Presidential Plus and Club cardholders, MileagePlus Explorer and Awards cardholders

    *A Star Alliance Silver who is not a Premier Silver is not eligible for Premier Access boarding.

    General boarding via WilMA (Window Seats, then Middle Seats, then Aisle)
    •Group 3 - Window Seats
    •Group 4 - Middle Seats (skipped on UA Express flights)
    •Group 5 - Aisle Seats


    Alltså verkar du ha fått grupp 3 för att du hade fönsterplats.
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant information. Aegean Silver räknas alltså som Premier Silver :)
    Helt klart ska man alltså välja fönstersäte om man är statuslös i economy och vill få plats med sitt bagage på bagagehyllorna.
    När jag tänker efter så verkar grupp 3-5 stämma med denna beskrivning, var sällan som någon vid gångplats hade kommit innan de med fönsterplats.
     
  7. SeaPlanePilot

    SeaPlanePilot Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för en bra rapport!
    Med tanke på det trevliga resmålet går det att bita ihop i Economy. Däremot bara flyga runt i 39 timmar för ett guldkort, nej tack.
    Vad var det för bubbel du drack till frukost? Något som ingick?
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bubblet till frukosten var samma som verkade vara "standard" på många ställen i Brasilien, la tyvärr inte namnet på minnet men har för mig det hette Chandon eller något liknande. Det ingick i alla fall i frukosten och många fick det även som välkomstdrink på hotellet.
     
  9. ACervin

    ACervin Medlem

    Ort:
    Brisbane
    Land:
    Sverige Sverige
    Fina bilder och trevlig läsning. Håller helt med om GIG en rysligt risig flygplats.
     
    Last edited: 10 Februari 2014
  10. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    häftig rapport och härlig resa
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×