United (Continental) B757-200: problem att nå EWR just nu utan extra stop

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Senator, 11 Januari 2012.

1. Jag läste denna mycket intressanta artikel idag. Jag har själv åkt 3 gånger med CO från ARN till EWR som är den längsta rutten som UA (CO) använder B757-200an på. Notera att DL samt US har också använt dessa från ARN/OSL till JFK/PHL.

Jag vet att CO69 hade i alla fall en stop på YYR förra veckan några dagar. Jag har aldrig varit med om att behöva tanka, men jag vet att man har gått ner redan i OSL för soppa.

Nonstop Flights Stop for Fuel - WSJ.com

2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Dessa extra stopp; genererar de inte en hel del extra kostnader för flygbolagen?
    M.a.o, vinsten med ett mindre plan uteblir pga av kostnaderna med extra stop (bränsle, landningsavgifter, etc.).

Såg reportaget på CNBC (annat forum på BC.se) om American Airlines och hur lite de tjänade på en flygning (typ USD 200 blev kvar i 'vinst' JFK -> LAX).

3. Logiskt borde det jo bli så...

4. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    nja, Stuttgart är ju lite längre men iaf så har vindarna över Atlanten varit exeptionellt starka hitentills i "Vinter"... Vissa dagar har flygtiden varit närmre 9,5 timme!!

UA069 fick tanka i Goose Bay den 7e och i Albany den 6e. Under December fick det göras två stopp i Goose Bay..

5. 13 miles längre :cool:

9 ½ timme är länge med tanke på att jag har flugit EWR-OSL på 6:15 med SAS

6. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typ samma som Norwegian försöker flyga med B738 Dubai - Oslo non-stop och nästan varje gång tvungen att stanna i ARN för att tanka. :) Samt DY tar bara 149 pax onboard att inte ha så mycket vikt heller.

7. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Det kanske räcker med optimala förhållanden men när man har haft motvind hela vägen och sen blir tvungen att göra ett par rundor i väntan på OK för landning i EWR då kan man ha det tufft.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!